2007-08-12, 16:07
Medlem
Sir Dwains avatar
Jag tittar på mycket streamad fotboll och sånt där, därför är det djävulskt irriterande när automatic updatesikonen då och då dyker upp och förminskar min fullscreen, eller växlar tillbaka till skrivbordet om jag spelar något spel. Detta sker ungefär två gånger i timmen.

Man kan ju lätt tro att symbolen kan hittas och väljas bort när man går igenom inställningar för "notification area" men så är inte fallet. Det går antagligen att komma runt genom att helt stänga av automatic updates men eftersom windows är löjligt osäkert som det är är det nog en dålig ide.

Någon som har ett tips?

Ikonen det handlar om består av några pilar som tycks symbolisera att uppdateringar just då laddas ned, den visas bara någon sekund i taget.
Citera
2007-08-12, 16:09
Medlem
Spejnars avatar
Stäng av automatisk uppdatering och kör det manuellt en gång om dagen, då patchar du det och du slipper påminnelsen.
Citera
2007-08-12, 17:58
Medlem
DennisOlofs avatar
Stäng av allt, hatar också det där.

Först stänger du av "security center" gå in i registret

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SYSTEM\CurrentControlSet\Servic es\wscsvc
Ändra "Start" till siffran 4 (tror siffran 2 står där från början)

Stäng sedan av brandväggen, uppdateringar och annat tjaffs som hör till

[HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Security Center\

Här ändrar du alla rader och sätter siffran 1 på dem (står lite blandade siffror där beroende på vilka inställningar man har)

Anledningen till att jag gjort på detta sätt och det funkar perfekt är att det satans security center inte gick att stänga av till 100%, ibland kunde den dra igång i alla fall och hålla på å tjaffsa, grymt irriterande, gör du som ovan slipper du det för alltid.
Citera
2007-08-15, 20:53
Medlem
rallysallys avatar
Kontrollpanelen; säkerhetscenter; automatiska uppdateringar; hämta uppdateringar åt mig men låt mig välja...
Kanske även borde vara läge att uppdatera INNAN du tittar på fotboll etc, etc. Kanske när du äter???
Jordnöt, någon?
Citera
2007-08-15, 21:09
Medlem
Sir Dwains avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rallysally
Kontrollpanelen; säkerhetscenter; automatiska uppdateringar; hämta uppdateringar åt mig men låt mig välja...
Kanske även borde vara läge att uppdatera INNAN du tittar på fotboll etc, etc. Kanske när du äter???
Jordnöt, någon?

Det här är ett briljant svar, eftersom det är precis så här jag hade det inställt tidigare, det är då problemet uppstår.

nej, att ladda ned uppdateringarna manuellt tycks vara det enda sättet att slippa skräpet.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in