Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-12, 19:59
Bannlyst
jag har en dator med bara 512 Mb minne och pentium 4 processor

jag använder Zone Alarm som brandvägg, och Kaspersky som antivirus, och jag känner inte att de tynger ner prestandan det minsta.
Citera
2007-08-12, 22:26
Medlem
Spejnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rifad
rätta mig om jag har fel men räknas inte Avast som en AV lr

Hah jo det blev lite tvetydigt, har dels kört helt utan AV+FW och dels bara med Avast och jag har fått virus en gång på 10 år, det var en sårbarhet i IE man kunde använda med bilder, säkert 5+ år sedan nu dock.(Innan man fattade att allt utom IE är vettigt:P)
Citera
2007-08-12, 23:35
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Spejnar
Hah jo det blev lite tvetydigt, har dels kört helt utan AV+FW och dels bara med Avast och jag har fått virus en gång på 10 år, det var en sårbarhet i IE man kunde använda med bilder, säkert 5+ år sedan nu dock.(Innan man fattade att allt utom IE är vettigt:P)
Haha, jag klantar mig lite då och då och får virus.. men såklart tar man bort dem efter 2 sekunder..
Citera
2007-08-12, 23:55
Medlem
Swe.patriots avatar
Det absolut bästa man kan göra är att vara försiktig.
Citera
2007-08-13, 12:57
Medlem
Nippes avatar
Sasser är det enda viruset jag har haft, och av egen erfarenhet så anser jag att antivirusprogram enbart slöar ner datorn. Antivirusprogram är som kondomer, bilar, cyklar, kör i rätt bana så slipper du använda skiten.

O.b.s är du ny användare eller surfar mycket på "lustiga" sajter samt tankar "warez/porr" från goggle så kan jag rekommendera ett antivirusprog som heter Kaspersky.

/Nippe

edit:stavarättpåenmåndag
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här