Flashback bygger pepparkakshus!
2011-12-17, 07:04
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CenoCeno
Jag letar efter böcker ang. seriemördare och kriminologi. Engelska ljudböcker tror jag det är vad som gäller. När jag söker på vårt älskade PB så hittar jag nada. Någon som har en söksträng/titel att rekommendera?
http://thepiratebay.org/torrent/6722..._amp_A..Bättre sent än aldrig!
Citera
2011-12-17, 07:07
Medlem
Svenska brott av dan öhring Samt Krimnologi-ljudböcker eftersökes samt allt om seriemördare!
Citera
2012-01-04, 03:47
Medlem
daddyfreshs avatar
Söker gärna ljudböcker för inlärning av psykologi eller filosofi
Citera
2012-01-09, 18:00
Bannlyst
Hej!

Jag har lyssnat på ett par ljudböcker som Johan Ulveson läst in, Om en pojke av Nick Hornby och Häxorna av Roald Dahl, och jag tycker att Ulveson är kanonbra på att in ljudböcker - i alla fall i de här två fallen. Så nu undrar jag om nån vet ifall han har läst in fler ljudböcker?
Citera
2012-01-11, 11:09
Medlem
Ceulemanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Frizky
Vilka uppläsare tycker ni är bra eller dåliga?

Själv har jag inte lyssnat på så många ljudböcker men jag gillade i alla fall Jonas Malmsjö när han läser Lapidus (Aldrig fucka upp , Livet deluxe) och Peter Andersson funkade jävligt bra på GW:s Gustavs Grabb,, Men tycker att Morgan Alling inte alls funkar på "Snabba Cash"

Vad tycker ni?

Har en förkärlek till Ove Ström, han verkar dock bara läsa Talböcker.
Samma med Erik Blix.

När det gäller ljudböcker är nog Thomas Bolme favorit
Citera
2012-01-11, 11:11
Medlem
Ceulemanss avatar
Jag letar efter Christopher Paolini senaste bok i Eragon serien Arvtagaren. Någon som vet om den har kommit ut som torrent än?
Citera
2012-01-11, 22:31
Medlem
nutkjells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceulemans
Jag letar efter Christopher Paolini senaste bok i Eragon serien Arvtagaren. Någon som vet om den har kommit ut som torrent än?

Om det är den som heter Inheritance och är bok nr. 4 så finns den på myanonamouse.net
Bjuder gärna in folk.
Citera
2012-01-11, 22:37
Medlem
nutkjells avatar
Existerar det någon ljudboksversion av Jeff Noons Pollen?
Citera
2012-01-16, 18:40
Medlem
miikoss avatar
Jag har lyssnat på Storytel i 6 månader nu. Tycker det fungerar utmärkt, med smartphone speciellt. Priset är dock lite i överkant. Runt 800 kr för 6 månader. Men finns iaf en del böcker att välja på.
Citera
2012-01-18, 11:18
Medlem
Ceulemanss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av miikos
Jag har lyssnat på Storytel i 6 månader nu. Tycker det fungerar utmärkt, med smartphone speciellt. Priset är dock lite i överkant. Runt 800 kr för 6 månader. Men finns iaf en del böcker att välja på.

Har kollat runt lite på Storytel eftersom det verkade som ett bra alternativ. Men jag blev besviken på utbudet. Finns det något liknande tjänst?
Citera
2012-01-19, 15:45
Medlem
miikoss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ceulemans
Har kollat runt lite på Storytel eftersom det verkade som ett bra alternativ. Men jag blev besviken på utbudet. Finns det något liknande tjänst?

www.laudio.se/

Tycker den verkar sämre, men har inte kollat in utbudet än. Dock så laddar man ned böckerna som mp3 så då kan fler spelare användas.

Finns självklart klassiska biblioteket med, en del ljudböcker ligger som e-ljudbok där. Gratis att streama.
Citera
2012-01-21, 15:49
Medlem
Jag har testat ett par ljudböcker, bland annat Baskervilles hund och The Art of War, men för mig är det helt omöjligt att koncentrera mig på ljudböcker. Det finns två givna alternativ när jag börjat lyssna: antingen somnar jag (förbannat bra sömnmedicin förresten) eller så driver jag iväg till den grad att jag inte kommer ihåg någonting av vad som blivit uppläst. Podcasts kan jag lyssna på när det är ett kort och kompakt innehåll, men förmågan att leva mig in i en berättad historia är 0.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in