• 1
  • 2
2007-08-12, 02:07
Medlem
gussilagos avatar
alprazolam/xanor är inte en sömnmedicin. det är svårt att säga hur mycket du behöver då doser är relativt för olika personer. jag tar ju 2x2mg om dagen och inte blir jag minsta trött av det... 10mg har jag också tagit utan problem, även om jag naturligtvis inte rekomenderar det då det är 4mg över totala maxdosen.
att dö på 10mg xanor behöver du nog inte oroa dig för, bensodiazepiner är väldigt otoxiska om man jämför med andra läkemedel (alvedon är farligare). att använda xanor i sömnsyfte under en längre tid rekomenderas dock ej eftersom det påverkar REM-sömnen negativt. utan REM-sömn så dör du däremot. men en natt eller så är ju ingen fara för livet utan det handlar om du skulle ta dem varje dag i säg 2 månader typ.

som du sa har du ingen tolerans, då kanske du somnar på 2mg. men jag har ingen susning, jag blir aldrig trött på xanor.
Citera
2007-08-12, 02:11
Awaiting Email Confirmation
Chetniks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av sörenstam
Om man skulle få i sig 500 mg, vad skulle hända med en person då, somna direkt eller???

Nån som vet vad LD50 dosen av Alprazolam är för en människa.

vill du ta självmord eller?
Citera
2007-08-12, 08:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Chetnik
vill du ta självmord eller?

Vill inte göra det, men vill gärnva veta vart gränsen går, för LD50 och så vidare.
Citera
2007-08-12, 10:43
Medlem
alpra funkar utmärkt att sova på...föredrar att sova på de framför flu och nitra sover längre på dom.. ta 2-3mg så somnar du nog inom en timme....tycker alla benso funkar bra i sömnsyfte
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in