2007-08-11, 18:50
Medlem
Hejsan!

De senaste dagaran har jag mrkt att jag laddar hem vldigt segt.

Jag tankar som max 30 kb/s frn swebits och ca 40 som mest p dc++.

De killarna jag laddar frn p dc har bra lina uppt.

Om jag tex laddar hem ngot frn en hemsida fr jag max hastighet.

Jag har portar ppnat till bde torrent-programmet dc++. brandvggen accepterar dessa program.

Ngon som vet vad felet kan vara?
Citera
2007-08-11, 20:29
Medlem
Vilket torrentprogram anvnder du? En gng rkade jag stlla in max. nedladdningshastighet p 100 kb/s i Utorrent och det tog ett tag innan jag fattade vad som var fel

Annars har jag ingen aning om vad det kan vara.
Citera
2007-08-11, 21:03
Medlem
DennisOlofs avatar
lp_maxi, har du hrdvaru brandvgg (extern sdan) prova starta om den genom att dda strmen.
Citera
2007-08-11, 21:27
Medlem
Jag anvnder uTorrent 1.6.1

MAx nedladdning str instllt p 200 kb/s och jag har bara 2 Mbit ner s 200 r ju typ max.

Men det gr inte 30 kb/sek nd.

Jag har brandvgg i routern men jag har startat om routern mnga gnger. genom att bryta spnningen och gra en fabrikomstllning p den.
Citera
2007-08-12, 12:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Vad har du fr uppladdningshastighet? Har du den instlld fr hgt s blockerar den ven nedladdningen eftersom torrentprogrammet vill skicka tillbaka ett "ok, jag fick den". Kommer inte det igenom fr att uppladdningen r fr hg s fr du inte hem ngot eftersom den p andra sidan tror att du inte fr hem ntt..

Har fr mig att det r lagom att stlla in det p typ 90% av maximala uppladdningshastigheten.
Citera
2007-08-12, 23:21
Medlem
Empes avatar
Testa ladda hem senaste versionen av uTorrent ocks. Mnga torrent-sidor jag r medlem p vill att man ska ha senaste, eller en av de senaste versionerna av torrentprogrammet.

Brukar fungera fr mig nr jag laddar sakta eller inte alls frn reg-sidor.
Citera
2007-08-13, 13:33
Medlem
TuXIs avatar
Skickas frn Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem