2007-08-11, 18:50
Medlem
Hejsan!

De senaste dagaran har jag märkt att jag laddar hem väldigt segt.

Jag tankar som max 30 kb/s från swebits och ca 40 som mest på dc++.

De killarna jag laddar från på dc har bra lina uppåt.

Om jag tex laddar hem något från en hemsida får jag max hastighet.

Jag har portar öppnat till både torrent-programmet å dc++. brandväggen accepterar dessa program.

Någon som vet vad felet kan vara?
Citera
2007-08-11, 20:29
Medlem
Vilket torrentprogram använder du? En gång råkade jag ställa in max. nedladdningshastighet på 100 kb/s i Utorrent och det tog ett tag innan jag fattade vad som var fel

Annars har jag ingen aning om vad det kan vara.
Citera
2007-08-11, 21:03
Medlem
DennisOlofs avatar
lp_maxi, har du hårdvaru brandvägg (extern sådan) prova starta om den genom att döda strömen.
Citera
2007-08-11, 21:27
Medlem
Jag använder uTorrent 1.6.1

MAx nedladdning står inställt på 200 kb/s och jag har bara 2 Mbit ner så 200 är ju typ max.

Men det går inte 30 kb/sek ändå.

Jag har brandvägg i routern men jag har startat om routern många gånger. genom att bryta spänningen och göra en fabrikomställning på den.
Citera
2007-08-12, 12:04
Medlem
Kung_Ingentings avatar
Vad har du för uppladdningshastighet? Har du den inställd för högt så blockerar den även nedladdningen eftersom torrentprogrammet vill skicka tillbaka ett "ok, jag fick den". Kommer inte det igenom för att uppladdningen är för hög så får du inte hem något eftersom den på andra sidan tror att du inte får hem nått..

Har för mig att det är lagom att ställa in det på typ 90% av maximala uppladdningshastigheten.
Citera
2007-08-12, 23:21
Medlem
Empes avatar
Testa ladda hem senaste versionen av uTorrent också. Många torrent-sidor jag är medlem på vill att man ska ha senaste, eller en av de senaste versionerna av torrentprogrammet.

Brukar fungera för mig när jag laddar sakta eller inte alls från reg-sidor.
Citera
2007-08-13, 13:33
Medlem
TuXIs avatar
Skickas från Fildelning till MS Windows.

//Mod
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in