Citat:
Ursprungligen postat av DennisOlof
Har ni några lokala a-lagare

som sitter på stam-bänken eller liknande. Det brukar alltid finnas i mindre hålor hehe.
Var skrev jag att jag kom ifrån eller bodde i Hultsfred...?
Åk dit när Bolaget öppnar kl 10 en måndagsförmiddag så får du se en fisförnäm butiksföreståndare med underlydande ta emot de första törstande kunderna. Fast detta gäller alla hålor, så du behöver inte åka till Hultsfred för den sakens skull om du har en håla närmare dig.
Citat:
Låter ruskigt det du beskrev, vilka bor där egentligen bara äldre pensionärer ?
Eller kanske bil-pendlare ?
Äldre pensionärer, nyss anlända flyktingar och sådana som väntar på uppehållstillstånd (det är någon ur den gruppen som driver kaféet gissar jag och som får det till att fortfarande gå runt trots att kommunen tappar invånare år för år) p.g.a. avtal med Migrationsverket, sen är det såklart många vanliga Svenssons som jobbar på något bruk i nån av grannkommunerna eller på den lokala verkstadsindustrin men de blir relativt sett allt färre. Är du ung flyttar du till Linköping eller Växjö för att studera, i sällsynta fall ända till Stockholm eller troligare Kalmar men de är ett fåtal.
Pendling förekommer nog bara till Vimmerby, och har man jobb där så bor man oftast där eftersom fastig-hetspriserna fortfarande är normala så pendlingen är ganska liten.