• 1
  • 2
2007-08-12, 13:29
Medlem
Muggs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Vad svamlar du om?

Trådskaparen vill streama sin webläsare och liknande till andra människor. Inklusive grejjer han kör i youtube. Lycka till med en vlc streaming server. Vad är det du inte förstår?
Citera
2008-04-06, 17:50
Bannlyst
Fan också. Att streama från VLC fungerar inte för mig. Jag har följt guider men det vägrar fungera.
Jag har öppnat port 8080 i min router, och det är den porten jag använder. Jag trycker på "Öppna fil" sedan väljer jag filen, och väljer "Ström/Spara" och tickar för Spela lokalt och antingen http eller udp, skriver in port 8080 och om jag kör på UDP så skriver jag in den andres IP i det fältet.

Men det fungerar inte, jag får ingen bild på min andra dator som jag vill streama till. Är det någon som vet vad jag gör för fel? Är det något annat jag behöver än just bara VLC-player?

Edit: Kan tillägga att jag försökt med TTL 1 och Välj alla elementära strömmar, fungerar inte det heller.
Senast redigerad av radikal08 2008-04-06 kl. 17:54.
Citera
2008-04-08, 05:04
Bannlyst
Nu har jag lyckats få kontakt mellan två datorer (min, och en annans dator) när jag streamar över nätet. Men det varar i bara två sekunder, sen blir bilden svart för min vän.

Vad gör jag för fel, om det är någon som vet? Bör jag ställa in i vilket format videon ska kodas (dekodas?) innan jag streamar? Jag skiter alltid i det och tror att VLC väljer standard (och skickar så snabbt den kan).

Jag har fått det att fungera på lan, men inte via nätet.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in