2007-08-10, 23:54
Medlem
Köpt ny dator och tänkte nu partitionera lite för glatta livet. Brukar använda Partition magic men detta i övrigt bra program får jag inte att fungera på vista. är ute efter tips på en ersättare eller hur man får igång pm på vista.

Tack på förhand
Citera
2007-08-11, 00:02
Medlem
http://vistarewired.com/2007/02/16/h...windows-vista/

Verkar inte som man behöver ett program?..
Citera
2007-08-11, 13:57
Medlem
Tack så mycket det fungerade bra förutom att det fanns en begränsning på hur mycket utrymme man kunde dela upp. Har för tillfället en disk som är på 120 vilken jag skulle vilja upp i två delar 20 resp 100. Men i vista så verkar det bara gå att dela upp utrymmet med ungefär 50 % i varje partition. Någon som har en lösning?

Tack på förhand
Citera
2007-08-12, 23:47
Medlem
Ingen som har något förslag på hur jag löser detta väldigt irriterande problem?
Citera
2007-08-12, 23:57
Medlem
Boota en gammal och fungerande PQMAGIC från neutralt medium, så struntar programmet givetvis fullständigt i vad det ligger för operativsystem på enheterna som ska behandlas.

Alltså: skapa PQMAGIC-disketter eller gör en bootbar CD eller ladda helt enkelt ner Hiren's Boot CD.
Citera
2008-02-20, 18:49
Medlem
MeZcalitos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Noll
Boota en gammal och fungerande PQMAGIC från neutralt medium, så struntar programmet givetvis fullständigt i vad det ligger för operativsystem på enheterna som ska behandlas.

Alltså: skapa PQMAGIC-disketter eller gör en bootbar CD eller ladda helt enkelt ner Hiren's Boot CD.

Kan man få det på svenska?
Citera
2008-02-20, 19:02
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Monsieur POP
Tack så mycket det fungerade bra förutom att det fanns en begränsning på hur mycket utrymme man kunde dela upp. Har för tillfället en disk som är på 120 vilken jag skulle vilja upp i två delar 20 resp 100. Men i vista så verkar det bara gå att dela upp utrymmet med ungefär 50 % i varje partition. Någon som har en lösning?

Tack på förhand
Har inte testat det själv, men är disken tom? Ligger det saker på den så är det av naturliga skäl lite svårt att dela upp den hur man vill.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in