Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 8
  • 9
2016-12-15, 05:29
  #97
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av carlmeister
Hur röker man hash utan tobak? Jag har rökt i 3 månader ungefär och jag har rökt med folk som har rökt i flera år och aldrig sett att man röker utan tobak.

Man använder en vapiorizer . Eller svarta tendare i liten aluminium pipa men jag föredrar att lägga ner råkat i typ te / kaffe i möta det smälta ordentligt den dricka mycket godare rus o längre dock kräver det lite mer röka än en knatch
Citera
2017-01-05, 15:19
  #98
Medlem
IbrahimZlatanovics avatar
Min teknik när jag röker rent, vilket jag alltid gör eftersom jag vägrar röka tobak som får mig att må illa.

Jag använder en vanlig majspipa som jag har lagt ett litet metallnät (typ från vattenkranar) alldeles i toppen på holken, sen "flisar" jag ett gäng små haschbitar och placerar på metallnätet.
Sen tänder jag bara tändaren och håller lågan mot bitarna medan jag suger i röken i ett enda låååångt andtetag till dess att det inte glöder från bitarna längre.
Svårare än så är det inte. Inget går till spillo, allt rökes upp till minsta rökmolekyl.
Oerhört ekonomiskt och dessutom diskret då man inte behöver exponera sig så mycket.
Ett insug och ett utblås.
Citera
2017-03-12, 13:10
  #99
Medlem
user-not-founds avatar
Det finns gott om alternativ rökningssätt, en hemmagjord bong exempelvis

Att blanda med te är hälsohot vad jag har läst/hört, kan det stämma? Senare jag håller med att röka rent cannabis på joint är slöseri.
Citera
2017-03-12, 19:24
  #100
Medlem
killenmedkexs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IbrahimZlatanovic
Min teknik när jag röker rent, vilket jag alltid gör eftersom jag vägrar röka tobak som får mig att må illa.

Jag använder en vanlig majspipa som jag har lagt ett litet metallnät (typ från vattenkranar) alldeles i toppen på holken, sen "flisar" jag ett gäng små haschbitar och placerar på metallnätet.
Sen tänder jag bara tändaren och håller lågan mot bitarna medan jag suger i röken i ett enda låååångt andtetag till dess att det inte glöder från bitarna längre.
Svårare än så är det inte. Inget går till spillo, allt rökes upp till minsta rökmolekyl.
Oerhört ekonomiskt och dessutom diskret då man inte behöver exponera sig så mycket.
Ett insug och ett utblås.
Har en liknande metod, fast jag har en glaspipa som det är ett litet hål i botten av koppen som jag har lagt ett nätgaller över.

Funkar skitbra
Citera
2017-03-13, 11:11
  #101
Avstängd
Brukar lägga en bit under ett glas å elda den tills den ryker den lägga glaset över så glaset fylls med rök, sen när jag e redo lyfter jag lite å drar i mig all rök i glaset som ett bång bloss!
Citera
2017-04-05, 01:26
  #102
Medlem
SvartAces avatar
Jag köpte en stor glaspipa för 100kr. Filter för 15kr. Nu kan jag röka rent eller blandat med tobak, i vilka mängder jag vill.

Utan glaspipa är det enligt mig effektivaste sättet att fästa biten du vill röka på en nål, skruv eller spik och röka under glas.
Citera
2017-04-06, 02:36
  #103
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Thucydides
torka salladsblad. bättre än du tror.
Ett 10 år gammalt inlägg men aja..
Hur brinner det? Är det jämförbart med tobakens brunförmåga?
Har letat efter ett substitut för tobak som inte är nåt "knaster" med tillhörande skräpämnen som även finns i tobak.
Citera
2017-04-06, 03:14
  #104
Medlem
Elikos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fcukoff
Ett 10 år gammalt inlägg men aja..
Hur brinner det? Är det jämförbart med tobakens brunförmåga?
Har letat efter ett substitut för tobak som inte är nåt "knaster" med tillhörande skräpämnen som även finns i tobak.

Du kan tvätta tobak med vatten så du slipper det mesta av skräpämnena.
Citera
2017-04-27, 16:17
  #105
Avstängd
Jag brukar bryta av en bit och bränna under ett glas å sen låta röken fylla glaset och sen ta ett "bong" bloss!
Citera
  • 8
  • 9

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback