• 1
  • 2
2011-08-30, 21:46
Medlem
irrblosss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bertil85
Någon som har ett recept på en kyckling-curry röra?

Jag skulle köra på majonnäs, kyckling och lite inlaggd paprika och curry blandning men frågan är vilken curry blandning ska jag använda?
Glöm inte sötman, den tar fram currysmaken riktigt bra. Använder själv flytande honung.

gräddfil
majonnäs
curry (funkar bra med Santa Marias vanliga curryblanding)
flytande honung
strimlad purjolök
finhackad färsk röd paprika
salt
caynnepeppar
kyckling
eventuellt lite rivet äpple
tärnad kyckling

Tror ovanstående blir bättre om man byter ut gräddfilen mot turkisk/grekisk yoghurt, då gräddfilen ger en för lös konsistens. Inlagd paprika tror jag inte passar så bra, det ska nog vara färsk hackad sådan istället. Ska någon gång även byta ut honung mot äppelmos, som ger både sötma och en smak av äpple - och alla vet ju att curry + äpple passar väldigt bra ihop.
Citera
2011-08-31, 12:15
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av irrbloss
Glöm inte sötman, den tar fram currysmaken riktigt bra. Använder själv flytande honung.

gräddfil
majonnäs
curry (funkar bra med Santa Marias vanliga curryblanding)
flytande honung
strimlad purjolök
finhackad färsk röd paprika
salt
caynnepeppar
kyckling
eventuellt lite rivet äpple
tärnad kyckling

Tror ovanstående blir bättre om man byter ut gräddfilen mot turkisk/grekisk yoghurt, då gräddfilen ger en för lös konsistens. Inlagd paprika tror jag inte passar så bra, det ska nog vara färsk hackad sådan istället. Ska någon gång även byta ut honung mot äppelmos, som ger både sötma och en smak av äpple - och alla vet ju att curry + äpple passar väldigt bra ihop.

Min inlagda paprika har jag speciella minnen med orkar inte gå in på dom...

Men det var ett fint recept jag fick av dig det skall prövas till helgen om jag hinner med.
Du skrev tärnad kyckling vad för kyckling brukar du använda?
Citera
2011-08-31, 12:45
Medlem
Citat:

Men det var ett fint recept jag fick av dig det skall prövas till helgen om jag hinner med.

Jag brukar riva kycklingen med fingrarna istället. Kanske inte så snyggt men tar mindre plats om man vill ha röran i wraps eller baguette. Du kan antingen köpa hel kyckling eller filéer beroende på vad du vill betala.
Citera
2011-08-31, 13:02
Medlem
Bertil85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Foxan
Jag brukar riva kycklingen med fingrarna istället. Kanske inte så snyggt men tar mindre plats om man vill ha röran i wraps eller baguette. Du kan antingen köpa hel kyckling eller filéer beroende på vad du vill betala.

Så brukar jag med göra.
Citera
2011-08-31, 18:01
Medlem
irrblosss avatar
Citat:

Jag är lite lat så jag kör med Kronfågels tärnade grillade kyckling som finns i frysdisken. Bara att tina i mikron. Riktigt god smak och bra kvalité på köttet, inte alls lika dåligt kött som det brukar vara i den där frysta "salladskycklingen" man kan köpa (som mest är brosk och ben).
Citera
2011-09-18, 21:40
Medlem
SoulStoneRiders avatar
Sik och äggröra på rostad kavring.

Gjorde denna till påskbuffén.
Allt om mat's recept brukar jag tycka är sisådär inspirerande men denna var god.

http://www.alltommat.se/recept/Sik--...-kavring-11051
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in