2007-08-10, 15:32
Medlem
TurboBoosts avatar
Det jag brukar slösa mina surt fördärvade slantar på är lustgas, men jag kommer lik förbannat aldrig ihåg just vad det är för ljud som boostas extra mycket när man hör dom under påverkan av gasen.

Men när man hör det så "vet man" liksom, men den känslan är ju borta rätt snabbt. Jag har till och med tänkt "det här ljudet är fan skapat just för att illustrera lustgas". Finns det några ljud eller musikspår som är något utöver det vanliga som ni kan tipsa om?

Jag minns ett ljud som var lite som MacGyver-introt, men mer aggressivt (det lät iallafall så under påverkan) som spelades i nån skräpig serie. Men just den trudelutten var verkligen en WOW-upplevelse. Såna vill man ha mer av!
Citera
2007-08-10, 15:55
Medlem
cannabe²s avatar
Testa att spela upp en ton i datorn. Ett konstant ljud som låter likadant hela tiden.
Citera
2007-08-10, 15:58
Medlem
TurboBoosts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cannabe²
Testa att spela upp en ton i datorn. Ett konstant ljud som låter likadant hela tiden.

Vilken jävla överkurs Hur gör jag det enklast då?
Citera
2007-08-10, 16:00
Medlem
cannabe²s avatar
En ton behöver det inte vara, jag tänkte på en gång när jag åkte bil bara. Ljudet i en bil är ett konstant ljud som låter likadant.

Ha lite fantasi, sätt på dammsugaren.
Citera
2007-08-10, 17:16
Medlem
Ssjoss avatar
Jag tycker att ljud börjar låta som röster som pratar med mig under kraftig lustgas påverkan

Typ fraser som "jag skulle inte göra så" och dyl. som repiteras när patronerna skakar i paktet
Citera
2007-08-10, 17:23
Medlem
blaus avatar
Riktigt stenhård psytrance får en att nästan kissa i byxan av välbehag.
Citera
2007-08-10, 17:25
Medlem
Ssjoss avatar
Tycker nog Goa aktig psytrance >> Darkpsy

Särskilt på lustgas
Citera
2007-08-10, 17:46
Medlem
onoxys avatar
Jag gillar mer ljud(läs musik) med eko vilket gör att den eko effekt som läggs till av gasen blir helt jävla galen det bara ekar och ekar och ekar och ekar och ekar och ekar till all jävla oändlighet. Den enda låten jag kan komma på just nu som exempel är intro delen till "Infected Mushroom - bombat".

Det var under en sådan tripp som jag kom underfund med att allt bara är ett eko av ett eko... Låter kanske lite skumt men ni som varit där kanske förstår... Ni andra kan ju resa dit ;D
Citera
2007-08-10, 18:03
Medlem
Cocaine Cowboys avatar
En polisiren! gör en vansinnigt knäpp
Citera
2007-08-10, 18:24
Medlem
Tjohildas avatar
Lyft luren och lyssna på kopplingstonen! Simple as that!

Om du har en keybord hemma prova den olika varianter...
Citera
2007-08-10, 19:04
Medlem
djflexs avatar
När jag höll på med gasen så hade jag alltid Fugees - Ready or not på repeat i högtalarna. Det är något speciellt med den låten.
Citera
2007-08-10, 22:25
Medlem
Alpha & Omega - Dub Philosophy <- ett phett album för n2o
Dub Syndicate - Fear Of A Green Planet <-- där ett till riktigt fett album.

Dub har en massa massa massa ekon, och allt möjligt som klingar in perfekt med gasen
Annars så är chipmusik (a.k.a nintendomusik, men chipmod på dc++) klockrent både med och utan lustgas

Hursom, chipmusik bör alla prova nån gång under ett lustgasrus.. Musiken är som gjord för ruset!
Men ska man chilla med gasen hela kvällen så är dub att föredra, sjunka ner i ett gäng mjuka kuddar och slå på skön dub med ett par grymma högtalare, blam!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in