2007-08-10, 13:22
Medlem
När jag vill att firefox ska spara mina lösenord för vissa sidor kommer det upp en ruta som säger att jag måste skriva in huvudlösenordet för programvaruenheten. Jag har aldrig skrivit i något sådant lösenord så jag vet inte vad det är.

Någon som vet om det är något särskilt som är standard? Annars undrar jag hur jag ska kunna ta bort det, jag måste skriva in lösenordet för att kunna ta bort det står det nu.
Citera
2007-08-10, 17:27
Medlem
Inställningarna för master-lösenordet finns under Edit->Preferences->Security i menyn.

Default lösen är blankt, dvs det finns inget. Det står ju även vid inställningarna att om du slarvar bort ditt master-lösenord så finns det ingen möjlighet att få åtkomst till informationen som skyddas av det.

Det kanske är någon polare som lånat din dator och vill jävlas? Eftersom du inte satt lösenordet själv menar jag.

Har du några sparade lösenord eller dylikt som nu skyddas av master-lösenordet? Annars kan du säkert wipe'a bort fx och dess inställningar och installera det på nytt.
Citera
2007-08-19, 03:29
Medlem
UsEds avatar
Du kan rensa ditt huvudlösenord, men då försvinner förstås dina lagrade lösenord. Detta kommer du inte komma runt, då vore ju iden med ett huvudlösenord helt meningslöst :]

För att rensa det, skriv in följande i addressfönstret:
chrome://pippki/content/resetpassword.xul”
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in