• 4
  • 5
2014-11-10, 23:53
Medlem
lithionits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Prodorf
Ni är ju helt tokiga i bollen allihopa! (Eller också är ni bara unga och oerfarna).
Klart man kan påskynda skäggväxten men inte bara på några dagar. Jag länkar en simpel guide på hur man gör:

http://skaggbloggen.se/2010/10/jean-...sta-skaggtips/

Lycka till!

Jag förstår inte varför man skulle vilja göra det, med åldern blir oftast skägget tjockare, paralellt med att huvudhåret tunnas ut.
Personligen skulle jag önska att mitt skägg växte mycket saktare, jättejobbigt att behöva raka sig var 2-3 dag för att inte se ut som en luffare :P
Citera
2015-01-12, 08:51
Medlem
ENTEOGENERs avatar
Jag tror att det går att skynda om man vaxar nyllet med ansiktsvax. För jag hade inget knappt inget benhår för cirka 1,5år sen, men en dag så fick jag en hel hög med vaxremsor av en tjejkompis. Så jag testade glatt att helvaxa nedre delen av benet (vad/smalbenen) några gånger efter varje gång det växte ut för skojs skull! (Var jag och några polare!)
Och nu har jag fan otroligt benhår, får t.o.m cred av invandrarpolarna i klassen att jag klår dom i benhårsmängd..
Så kan garanterat tänka mig att det funkar i trynet också
Citera
2015-01-12, 08:52
Medlem
ENTEOGENERs avatar
Kan påpeka att jag tar stundenten i sommar också
Citera
2015-01-12, 10:37
Medlem
EnOmogenBanans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ENTEOGENER
Jag tror att det går att skynda om man vaxar nyllet med ansiktsvax. För jag hade inget knappt inget benhår för cirka 1,5år sen, men en dag så fick jag en hel hög med vaxremsor av en tjejkompis. Så jag testade glatt att helvaxa nedre delen av benet (vad/smalbenen) några gånger efter varje gång det växte ut för skojs skull! (Var jag och några polare!)
Och nu har jag fan otroligt benhår, får t.o.m cred av invandrarpolarna i klassen att jag klår dom i benhårsmängd..
Så kan garanterat tänka mig att det funkar i trynet också

Låter helt absurt. Jag tror absolut inte att det fungerar.
Citera
2015-12-15, 07:03
För det första: det är generna som avgör hur många hårsäckar vi har på hakan innan vi börjar diskutera en eventuellt ökad skäggväxt, punkt slut

För det andra: det går att få skägget att växa fortare och få det att bli tjockare.

Ser du till att öka testosteronproduktionen kommer du få kraftigare skägg, men inte ner än vad dina gener tillåter.

Det finns många sätt att öka den på. Den enklaste är att skära ner på kolhydrater och äta mer mättat fett och äggula. Träna tungt ett par ggr i veckan hjälper också.

Minoxidil och castor oil is the shit. Oljan får håret att växa fortare och minoxidil får småhår att bli tjockare. Har kompisar som fått mycket bättre skäggväxt av bara det.

Personligen är jag benådad med väldigt bra skäggväxt, men googla minoxidil och beard så ser ni att det verkligen fungerar.

Testot hos svenska män har förresten sjunkit drastiskt sedan 70-talet. Inte hos alla tack och lov.

Det beror mest på samhällsstrukturen menar jag. Åratal av feministisk propaganda har gjort att en del svenska men blivit undertryckta och memannen Det anses dessutom vara ofint att vara riktigt manlig och karlig till den grad att det skadar folkhälsan. Hormoner är viktigare än allt annat för att må bra. Självklar har skäggväxten minskat markant pga detta.

Börja med att sluta tramsa och mesa runt. Ta plats och var mer bestämda. Ta inte skit och va konsekvent. Det kommer hjälpa.

Brist på testosteron förändrar hela hjärnans sätt att tänka. Utan testo försvinner fundamentala egenskaper hos mannen såväl som yttre attribut.
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in