2007-08-09, 19:56
Medlem
C Bildts Kostyms avatar
Eftersom mitt lag (Sheffield Wednesday) faktiskt värvat en namnkunnig spelare idag (den första på nästan tio år) startar jag den här tråden.

På lördag sparkar den igång - ligan direkt under den största av dem alla.

Hur tror ni det går i år?

För Sheffield W´s del tror jag att det blir en blygsam mittenplacering. Innan dagens värvning av Jeffers var jag lite orolig för nedlfyttning - tror vi slipper det nu. Förra året gick över förväntan och vår spurt mot slutet tog oss nästan till Play Off. Tror tyvärr inte vi kan bibehålla den formen. Tycker inte att vi förstärkt under sommaren och vårt försvar ser oroväckande tunt ut. Får vi in en vänsterback och en mittback tror jag vi har chans på playoff, det lär dock vara slutvärvat nu. Jeffers ska bli spännande att följa. Killen har potential. Han är trots allt bara 26 år och Wenger kan ju inte ha haft alldeles fel när han dassade upp nästan tio miljoner pund för snubben. Håller han sig skadefri kan det bli en del baljor. Inte minst eftersom ti tycks spela en jejdlös offensiv under nye tränaren Laws. 3-2 var ett vanligare slutresultat än 1-0 efter att han tagit över.

När det gäller den absoluta toppstriden tror jag att det kommer att handla om främst Sheffeild Utd(tyvärr), Southampton, WBA, Wolves och kanske Charlton. De sistnämnda tycker jag dock värvat ganska märkligt under silly season. Det som talar emot Sheffield Utd är främ Relegation Robson. Förhoppningsvis lever han upp till de blåvita förväntningarna i Sheffield och gör en katastrofsäsong.

Leicester, Coventry och Cardiff ser jag som dark horses. Samtliga har värvat spännande inför starten och kan eventuellt utmana de tidigare nämnda lagen i toppen.

I kriget kring nedflyttningsstercket tror jag vi får se samtliga nykomlingar (Blackpool, Scunthorpe och Bristol C) även om de sistnömnda kanske kan överaska lite positivt. Tror även att Colchester, Barnsley, Hull och eventuellt QPR samt Plymouth kan hamna där.

Resten ser jag som mittengäng utan chans på upp eller nedlfyttning.
Citera
2007-08-10, 23:22
Medlem
Mr Wrongs avatar
QPR har som vanligt förstärkt truppen med relativt billiga spelare, flyttat upp några ungtuppar samt lånat en del. I år har man dock haft en mer normal försäsong (inga italienska korplag i år) vilket gör att en mittplacering känns rimligt.

Försvaret rätades upp skapligt under vårvintern och känns på förhand fortsatt stabil. Vi har efter sju sorger och åtta bedrövelser äntligen gjort klart med Lee Camp i mål och är det givna förstavalet efter ett par fina lånesejourer i klubben.

Anfallet känns som ett litet osäkert kort, men om Blackstock och nyförvärvet Nardiello (från Barnsley) bevarat målformen har vi iaf ett dugligt förstaval där.

Mittfältet känns som den osäkraste lagdelen just nu. Adam Bolder kommer att stå för det fysiska. Frågan är om resten av det unga mittfältet håller måttet. Försäljningen av Lee Cook till Fulham innebar att vi tappade ett fint offensivt vapen på vänsterkanten.

Utanför planen har det dock varit samma gamla cirkus. Nu ryktas dock Renaults F1-stallchef Flavio Briatore vara intresserad av klubben. Går affären igenom är det som en våt dröm för oss som följt klubben genom den ena Norénpjäsen efter den andra. Då kan vi göra oss av med det stora lånet som bakbundit oss i flera år.
Citera
2007-08-11, 23:52
Medlem
Mr Wrongs avatar
2-2 i premiären får ses som ett väl godkänt resultat. Bristol C tog ledningen i 33:e och Rangers kvitterade två minuter senare genom Blackstock. När Bristol tog ledningen igen i 89:e kändes det kört, men QPR och framför allt Damien Stewart ville annat.
Citera
2007-08-12, 15:58
Medlem
Mr Wrongs avatar
En länk till målen.

http://www.dailymotion.com/video/x2qoxl_bristol-city-vs-qpr_sport
Citera
2007-08-12, 16:49
Medlem
hazard simpsons avatar
Sheffield U och Crystal Palace går upp. Lite varning för Preston också.
Citera
2007-08-12, 17:34
Medlem
Grobbelaars avatar
När börjar Vs2 sända The Championship?
Citera
2007-08-12, 21:19
Medlem
Algot79s avatar
hazard simpson; Hoppas det var ett oväntat och kul tips som värmer mitt Örn hjärta

Grobbelaar; Tror dom sände Wolves - Watford redan i går men är inte helt säker. Dom gör ju allt för att misshandla "världens bästa andraliga"

På tisdag drar jag över till London. Ska kolla Tottenham-Everton, Fulham-Bolton och givetvis höjdpunkten på lördag; Crystal Palace - Leicester

Come on Palace !! Härligt att engelska fotbollen äntligen är igång igen
Citera
2007-08-12, 21:37
Medlem
erikbes avatar
Vem är den störste profilen i championship? Robbie Fowler, Cardiff kanske?
Citera
2007-08-12, 21:51
Medlem
hazard simpsons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79
hazard simpson; Hoppas det var ett oväntat och kul tips som värmer mitt Örn hjärta

Grobbelaar; Tror dom sände Wolves - Watford redan i går men är inte helt säker. Dom gör ju allt för att misshandla "världens bästa andraliga"

På tisdag drar jag över till London. Ska kolla Tottenham-Everton, Fulham-Bolton och givetvis höjdpunkten på lördag; Crystal Palace - Leicester

Hoppas du får en trevlig vistelse i London.

Ett annat lag som skall kollas upp är Ipswich Town.
Citera
2007-08-12, 22:16
Medlem
BigTones avatar
Skulle vilja skicka ut en liten varning för Cardiff också. Tror de kan bli rät starka iår.. Var i sina bästa stunder riktigt giftiga förra året.
Citera
2007-08-12, 23:39
Medlem
TheOne85s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Algot79

Låter nice det där, vad kostar matcherbiljetterna? Är det stor skillnad på championship och PL tex?
Citera
2007-08-13, 08:55
Medlem
Algot79s avatar
Tackar ska bli väldigt roligt. Inte varit på P.L matcher innan utan bara CCC

Tottenham & Fulham ligger på ca 500-600 medans Palace matchen går på 300 kr. Dock skall nämnas att vi köpt genom klubbarnas egna biljettkontor.

Mitt råd om ni ska dit är att göra det och inte gå på massa paketpris resor (resa,hotell & biljett typ) för dom tar ut hutlösa priser.

Fixar man allt själv blir det mycket billigare !
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in