smokevatr: Varför hävdar du att kondomer inte används vid knarksmuggling? Jag frågar bara av rent intresse. Man har ju sett/hört om det massor av gånger (på film, läst artiklar i tidningar och biografier av folk som suttit i t ex thailändska fängelser, hört polis/tull prata om det mm) genom åren. Och ja: jag vet att man inte ska tro på allt man läser/hör/ser på film

men jag skulle ändå vilja veta hur du kan vara tvärsäker på att det är lögn. Tänkte om det finns någon logisk förklaring till det du påstår, som att kondomer fräts sönder snabbt pga att de är så tunna eller liknande? Som sagt, påstår inte att du har fel, undrar bara av intresse.
Till trådskaparen: du nojar för mycket, anser jag. Lägg pillren i handbagaget tillsammans med ett gäng receptfria mediciner typ Alvedon, Immodium + lite plåster och sånt. Eller, om du vill vara 100% säker, tejpa fast på icke synligt ställe som de andra har föreslagit... att svälja 10 Xanor för att smuggla dem inom Europa är rätt mycket overkill i mitt tycke.
Om du ska ta med dig något TILLBAKA till Sverige kan det däremot vara läge att vara mer försiktig än när du ska ut ur landet eftersom tullen ibland kan vara jävligt "intresserade" av resenärerna som kommer tillbaka hem.