2007-08-09, 17:36
Medlem
Har man ändrat ordningen inläggen ramlar upp när man gör en sökning?

Var det inte så att den översta var den tråden som senast hade ett inlägg skrivet i sig?
När jag söker nu så kan 4:e tråden ha ett inlägg skrivet i sig för nån timme sedan, medans det är 3 dagar sen någon skrev i tråd nr 2.

Om jag läste i en tråd igår som handlade om IKEA och vill hitta den idag igen, så vill jag ju slippa bläddra 14 sidor innan jag hittar den.

Dvs trådarna borde hamna i den ordningen så att tråden som det skrevs senast i hamnar överst/först när sökningen är klar.

Jag har provat att söka om någon tagit upp detta nyligen, men orkar inte gå igenom alla sidor där ordet "sökfunktionen" finns med när jag söker. Man kan ju ha startat tråden i morse men den tråden kanske jag hittar om jag bläddrar fram 5 sidor. Va vet jag?
2007-08-10, 02:57
Medlem
Iofs kan du ju välja att prenumerera på en tråd du tycker är intressant och nå den via "Kontrollpanelen"

Men eftersom sökfunktionen skall vara OK nu så borde det funka att göra som du gör med?
2007-08-10, 22:23
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Frozenhero
Iofs kan du ju välja att prenumerera på en tråd du tycker är intressant och nå den via "Kontrollpanelen"

Men eftersom sökfunktionen skall vara OK nu så borde det funka att göra som du gör med?

Jo, det vet jag.
Men det kan ju oxå vara så att jag vill göra en vanlig sökning. Dvs till trådar jag inte varit inne i. Då vill jag gärna få upp dom i den ordningen så att den senast skrivna i hamnar först.

Vet inte vad som ska vara OK med sökfunktionen nu. Dvs har man ändrat till att det blir så här vill jag gärna veta vad efter trådarna numera är listade.
2007-08-11, 01:35
Medlem
Krafses avatar
Jag har exakt samma problem, jävligt störande. Speciellt när man skriver ett sökord som man vet stämmer exakt och den fortfarande inte hittar ordentligt.
Sökfunktionen är tyvärr inte mycket att hänga i granen, man får helt enkelt lära sig att hålla koll på var trådarna som intresserar sig ligger så att man kan bläddra tillbaks till dom när det behagar.

Jag har gett upp hoppet för längesen.
2007-08-11, 02:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av turbo75
Jo, det vet jag.
Men det kan ju oxå vara så att jag vill göra en vanlig sökning. Dvs till trådar jag inte varit inne i. Då vill jag gärna få upp dom i den ordningen så att den senast skrivna i hamnar först.

Vet inte vad som ska vara OK med sökfunktionen nu. Dvs har man ändrat till att det blir så här vill jag gärna veta vad efter trådarna numera är listade.

Jag förstår hur du menar och håller med om att trådarna självklart skall komma i tidsordning!
Min kommentar ang. sökfunktionen var lite ironisk efterso jag tycker den är värdelös men många tycker att den är helt ok numera..

Jag kanske söker på fel sätt.. iofs..
2007-08-11, 03:05
Medlem
Carl-Ann von ss avatar
Admin skiter fullständigt att försöka fixa den undermåliga sökmotorn. Folk har klagat och Admin forsätter att säga att den är och skall bli fixad men inget händer.
2007-09-17, 10:09
Medlem
Inget nytt på sökfunktions-fronten eller?

Jävligt svårt att veta ifall en tråd redan finns via sökfunktionen eftersom den inte alls sorteras efter "senaste inlägg".

För som det är nu kan man hitta trådar på sidan 5 vid en sökning som har inlägg gjorda idag, medans trådar på sidan 2 inte haft ett inlägg på 3-4 dagar.
2009-03-29, 20:03
Medlem
Ezels avatar
*fet-bump*

Drar upp tråden igen då även jag har svårt att förstå logiken i sök-sorteringen.

Jag vill, med flera andra antar jag, att sökningen ska visa senaste tråden med sökordet längst upp i listan.

Som det är nu så kommer resultaten fullständigt huller om buller!

(jag använder här snabbsökfunktionen "Sök" mellan knapparna "Nya inlägg" och "Snabblänkar")
2009-03-29, 20:15
Medlem
micaeles avatar
Anledningen till att sökresultet ser ut att ligga huller om buller är troligen på grund utav att det sorteras enligt relevans. Vilket proklameras i denna tråd:
https://www.flashback.org/showthread.php?t=842477

Det kan uppfattas som ganska stökigt (anser det själv också), så vill man ha en ordnad sortering måste man gå in under Avancerad Sök.
2009-03-29, 21:59
Medlem
ÅnkelGunnars avatar
Micaele har helt rätt. Förklaringen finns i tråden det länkats till, och vill man inte sortera efter relevans så får man göra en avancerad sökning.

Tråd låst

// Mod

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in