• 1
  • 2
2007-08-10, 16:00
Medlem
Neths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
http://wiki.winehq.org/BenchMark-0.9.33

Tackar. Intressant läsning
Citera
2007-08-10, 16:02
Medlem
Alfaslangs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Neth
Har du någon länk till det? aldrig hört det förrut

Det kan även ske vid tillfällen då anrop inte implementerats på riktigt utan bara returnerar "lyckats" istället för att utföras korrekt.

Det är ju dock fusk att räkna det som att det går snabbare i WINE än i Windows, eftersom den egentligen inte gör något.
Citera
2007-08-10, 16:15
Medlem
Redbeards avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rizado
Att ett spel körs i windows betyder inte att det är gjort med directx. Kan lika gärna vara gjort med opengl.

Blizzards spel har opengl stöd och fungerar perfekt i wine. Jag ser inga problem med att spelutvecklarna gör sina spel så att de kan köras med lika bra eller bättre prestanda i wine som i windows istället för att göra en riktig linux release.

Ett intressant tillägg kan vara att Blizzard faktiskt utvecklade en helt komplett WoW-klient till Linux men aldrig släppte den av "marknadsmässiga skäl" :P
Citera
2007-08-10, 16:27
Medlem
Rizados avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Redbeard
Ett intressant tillägg kan vara att Blizzard faktiskt utvecklade en helt komplett WoW-klient till Linux men aldrig släppte den av "marknadsmässiga skäl" :P
Har hört att de fixar/fixat buggar som uppstår i wine. Vet inte om detta stämmer men eftersom deras spel fungerar mer eller mindre perfekt (Gjorde iaf det när jag provade) så...
Citera
2007-08-10, 17:01
Medlem
Dr.Kratzs avatar
Alla spel som jag spelar och tycker är roliga finns släppta till GNU/Linux. Lokigames gör många fina portar.

Men de främsta anledningarna till att jag använder GNU/Linux är att det är fri kod, det har aldrig strulat för mig sålänge jag kört min favoritdist Archlinux, det är betydligt snabbare än M$ Windoze, väldigt stabilt och framförallt mycket mer användarvänligt och mycket enklare än vad det krångliga Windoze är.
Citera
2007-08-12, 00:24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av zlasher
Någon som har testat http://www.wine-doors.org/ ? låter rätt skoj. Har hört en hel del bra saker om det.

Wine-doors är MYCKET användbart om du vill installera lite windowskomponenter i Wine. Den fixar DirectX9, Steam, WOW, och grejer som Windowsinstaller och Internet Explorer 6.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in