2007-08-09, 00:19
Bannlyst
I många år har jag haft en dröm om att vilja lära mig kite surfing.
Är det någon som vet om det finns någon skola som lär ut detta till nybörjare här i Sthlm?
Citera
2007-08-09, 02:21
Medlem
piratkaptens avatar
Det blir nog inte lätt att hitta en specificerad kitesurfingskola. Jag har dock för mig att det finns något extremsportgymnasium i närheten av sthlm. googla lite.
Citera
2007-08-15, 17:21
Medlem
Är det inte väldigt dåliga förutsättningar för kite i sthlms trakten, bättre nere vid skåne där det är stora sandstränder, där nere borde det finnas bättre möjligheter för att gå nybörjarkurs!!!
-jag har samma dröm som du om att lära sig kitesurfing, och det är vad jag har hört, men du ska nog kolla upp det där med någon som kan det där bättre!!

Grabbarna på www.wakeboard.nu borde veta lite mer om ämnet trots att det är en wakeboardsida!!

Lycka till!!!
Citera
2009-02-03, 22:47
Medlem
Kiteskola i stockholm

Shoohan har rätt. Skåne har Sveriges bästa spots för kitesurfing. Har hört mycket gott om Skånes Kitecenter som jag tror är största skolan där nere.
kolla www.skaneskitecenter.se
Citera
2009-06-29, 17:15
Medlem
proxims avatar
www.lasurf.se

Landskrona har en av Skånes absolut bästa spots för kitesurfing nere i Lundåkrahamnen tycker jag som själv bor här! Där är även ett jättebra kitecenter som lär ut nybörjarkurser så du lär dig allt du behöver veta för att kunna köra surfa själv efter 1 dag.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in