2007-08-14, 15:14
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Vänlige Viktor
Vilka då 'man' menar? Överliggaren och hans polare eller vilka då?

Van Pelt och hans polare. Hela hans tes liksom allt initierat nutida förintelseförsvar, exempelvis Charles Provan, vilar på att man byggde om vad som skulle bli krematorier till att bli gaskammare (det som främst skiljer är tajmingen).

De är också medvetna om att detta inte framgår av ritningarna i sig själva utan kräver ett hypotetiskt resonemang i kombination med vissa andra källor (på bekostnad av ytterligare andra), så det finns noga taget inga ritningar avlivningsgaskammare.

Vad är det du har svårt att förstå? Själv tycker jag att vi bör undvika att förvirra genom rent semantiska krumbukter (håller möjligheten uppe att det sker av misstag i ditt fall). Filmen har jag redan sett.

Tittade som hastigast in på forumet. Nu tillbaka till mina akademiska plikter (suck!). Ha en skön dag allihopa.
Citera
2007-08-14, 21:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Man måste ha i åtanke att Ezzelino, General Noogi osv har garanterat lagt ned tusentals timmar var på att studera ämnet. De har samlat material, gått på bibliotek, beställt hem böcker, läst en lång radda standardverk om ämnet, översatt långa texter från andra språk, satt sig in i vittnesmål, studerat teknisk bevisning mm.

Sedan kommer någon (inte riktat till dig d00rkey) som egentligen inte vet mer än vad vederbörande har läst på nizkor (eller liknande) och uttalar sig överlägset och uppkäftigt. Jämför tex inlägg #8 från Överliggaren och inlägg #12 från Vänlige Viktor i den här tråden.

Även som anti-revisionist kanske man kan ha lite lägre svansföring och försöka driva debatten framåt i etapper. Förklara ödmjukt att jag tycker så, och förklara varför. Fråga den andre varför han tycker så och varför.
Det hjälper knappast upp er "förkunnelse" att den är kombinerad med en rätt grav antisemitism samt ibland t.o.m. hyllningar till Führern!
Citera
2007-08-31, 00:44
Medlem
Herr Lindholms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bagge1
Forumet har aldrig varit så urartat som det är nu.
1) troll,
2) snorungar
3) debattsabotörer
4) som varken kan någonting
5) är intresserade av att ta reda på någonting.
6) Dessutom tycker jag att vissa resonerar som om de hade varit utvecklingsstörda.
Citat:
Under vilken kategori skulle du placera videofilmen om Dr Tobens experiment?
Personligen anser jag, då du aldrig erkänt (väl?) vilken total flop detta skojeri var, att den hamnar under 4) och 5).
Men även 6) kanske får några röster.

/VV
Jag anser att videofilmen om Dr Tobens experiment kvalar in under kategorierna 2-6. Men om filmen i fråga skulle vara ett sätt att trolla foliehattarna med judenojja så måste personerna bakom den vara mycket smarta för att kunna göra något så uselt.
Citera
2007-09-14, 02:16
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hypnagoga
Hej här kommer två frågor som jag gjärna skulle vilja få besvarade!

Om nu någon överlevde en gaskammare varför såg då inte SS-männen till att gasa dem igen eller skjuta dem?

Finns det någon ritning på en gaskammare?

Tack på förhand!

1. Det finns inga svar på din fråga. Endera tror du på "mirakler" eller också är du en (mycket misstänkt) kättare.

2. Nej, inga ritningar, i och med att "gaskammare" är hjärnspöken och aldrig existerat.
Citera
2007-09-14, 07:48
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ezzelino
1. Det finns inga svar på din fråga. Endera tror du på "mirakler" eller också är du en (mycket misstänkt) kättare.

2. Nej, inga ritningar, i och med att "gaskammare" är hjärnspöken och aldrig existerat.

Det är inte julafton än, tomten!!!

Frågan, "varför såg då inte SS-männen till att gasa dem igen eller skjuta dem?" är naturligtvis svår eller omöjlig att besvara eftersom vi inte vet vilka SS-männen ifråga är/var.
Motfrågan blir "Hur vet du att SS-männen normalt sett inte gjorde det?"
Bara för att någon eller några få har övelevt innebär inte att dessa är en norm.

På fråga två är svaret att "det finns visst ritningar".
Ritningarna har visats på forumet ett flertal gånger även om det var under Ezzelinos frånfälle.
Du är nog inte så lärd som Biskopsfinger tror.
Du borde läsa på innan du kommer hit och svarar på frågor du inte kan svaret på.

Vänliga hälsningar
/VV
Citera
2007-09-14, 08:57
Medlem
Ezzelinos avatar
Citat:
---
---

Kan du då länka till dokument som påvisar dessa "ritningar för homicidala gaskammare" som du fabulerar om?
Citera
2007-09-14, 09:56
Medlem
Vänlige Viktors avatar
Citat:
Kan du då länka till dokument som påvisar dessa "ritningar för homicidala gaskammare" som du fabulerar om?

Denna tråd består i nuläget av tre ynka sidor.
Kan man inte ens begära att du läser igenom dom innan du kommer med dina önskemål?
Om du hade gjort det hade du kunnat se videofilmer som tydligt visar på ritningarna.
Se och lär!!

Vänliga hälsningar!!
/VV
Citera
2007-09-15, 23:29
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:

Det finns ett läger som heter Auschwitz-Birkenau , i Polen. Det har du förmodligen aldrig hört talas om, men ta och Googla lite på det och är du ändå osäker på vad det handlar kan du ju alltid ta en studieresa dit. Lycka till.
Citera
2007-09-15, 23:37
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:

Det förvånar mig en smula att du redan försöker dra bluffen en gång till, och för Ezzelino av all människor. Det finns inga ritningar på 'gaskammare'. Och som sagt, tråden är tre sidor lång.

Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Det finns ett läger som heter Auschwitz-Birkenau , i Polen. Det har du förmodligen aldrig hört talas om, men ta och Googla lite på det och är du ändå osäker på vad det handlar kan du ju alltid ta en studieresa dit. Lycka till.

Nämen nä??? Kloff, mitt i pannan!
Citera
2007-09-16, 00:09
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Det förvånar mig en smula att du redan försöker dra bluffen en gång till, och för Ezzelino av all människor. Det finns inga ritningar på 'gaskammare'. Och som sagt, tråden är tre sidor lång.

Nämen nä??? Kloff, mitt i pannan!
Du och Ezzelino kan ju för fan åka till Auschwitz-Birkenau tillsammans, vilken utmärkt idé (om jag får säga det själv !!!), då kan ni passa på och runka av varann under tågresan dit. Ha det nu så trevligt.

Edit : Stavfel.
Citera
2007-09-16, 01:04
Medlem
Överliggarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mr G
Du och Ezzelino kan ju för fan åka till Auschwitz-Birkenau tillsammans, vilken utmärkt idé (om jag får säga det själv !!!), då kan ni passa på och runka av varann under tågresan dit. Ha det nu så trevligt.

Edit : Stavfel.

Såja, såja inte behöver du ursäkta dina stavfel. Ditt senaste inlägg har ju redan på ett övertygande sätt åskådliggjort din brist på intelligens. Är avataren en bild på dig själv?
Citera
2007-09-16, 01:15
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Överliggaren
Såja, såja inte behöver du ursäkta dina stavfel. Ditt senaste inlägg har ju redan på ett övertygande sätt åskådliggjort din brist på intelligens. Är avataren en bild på dig själv?
Hur fan klarade du av en såpass svår gissning ? Ja, det är självklart jag på avataren, varför skulle jag annars ha med den, pucko.

En hjärncell har du tydligen i behåll (med tanke på att du klurade ut att det är jag på avataren) men det är väl också allt.

Att jag inte har ritningar på huset jag bor i, innebär inte att det inte finns !!!
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in