• 1
  • 2
2007-08-08, 01:30
Medlem
Har formaterat 3 (tre) gånger nu på raken..efter ja installerat alla drivurutiner och så, från en orginal skiva, så rebootar jag och så kommer iexplorer fönstret upp..även fast jag inte öppnar det..mitt antivirus disablas (som jag installerar före nätverksdrivrutinerna)

det kommer upp reklampopups hela tiden..jag kan inte komma åt aktivitetshanteraren eller KÖR

suck!

vart blir det fel? Jag gjorde så att förra gången jag märkte ja fick de..så la jag in firefox installationsfilen på min andra fildisk just för att aldrig någonsin behöva öppna iexplorer

någon som känner till det här och vet hur man avinstallerar?
Citera
2007-08-08, 02:09
Medlem
merlin2s avatar
nu vet jag inte vad ditt fel är men installera på följande sätt:

installera windows utan nätverkssladden i
installera alla drivrutiner
installera brandvägg och antivirus
nu kan du sätta in nätverkssladden

ps, ta bort alla partioner och skapa nya, kanske något som spökar där?
Citera
2007-08-08, 02:19
Medlem
RiddareRalfs avatar
Som Merlin säger så kan man få det ifall man har nätverkssladden i.

Men det kommer oftast med i endel windowsskivor du tankat från nätet, är det en legal skiva? För om den är äkta så har det något med ditt nätverk att göra.
Citera
2007-08-08, 02:23
Medlem
KulanZs avatar
Vilken version är det av windows xp?
Citera
2007-08-08, 02:35
Medlem
Ska lyda dina tips angående nätverkskabeln, tack

Just nu har jag alla drivrutiner samt antivirusnerladdade på en partition..så jag ska installera dessa bums efter ominstallationen..

samt att jag laddat ner en ny xp skiva, utav tinyxp modell - utan iexplorer :] haha..

jag återkommer!
Citera
2007-08-08, 04:40
Medlem
merlin2s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie
Ska lyda dina tips angående nätverkskabeln, tack

Just nu har jag alla drivrutiner samt antivirusnerladdade på en partition..så jag ska installera dessa bums efter ominstallationen..

som jag sa innan, efter installationen installerar du alla drivrutiner, även nätverkskortets. men fortfarande är sladdden inte i. sedan brandvägg på högsta nivå, antivirus och nu nätverkssladd i. uppdatera windows och nu kan du minska lite på säkerheten om du känner för det

ps. vilken antivirus och brandvägg kör du?
Citera
2007-08-08, 04:45
Medlem
pkallberg21s avatar
Jag tror att din Windows installations skiva är laddad med något virus, så så fort du installerar är det redan där.
Citera
2007-08-08, 10:01
Medlem
pontusens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jackie

Och dessa filer kan omöjligt innehålla viruset?
Citera
2007-08-08, 10:25
Medlem
927s avatar
det låter som adware och går att rensa utan problem, hur du kan få det fattar jag inte förutsatt att du tex inte installerat nåt dåligt fildelningsprogram eller typ skärmsläckare
Citera
2007-08-08, 13:43
Medlem
skivan låter lite skum. testa ladda hem en anna xp-skiva.
Citera
2007-08-08, 15:20
Medlem
Peanutss avatar
Prova aven rootkit scanners
Citera
2007-08-08, 15:30
Medlem
Megadeths avatar
detta lär ju enbart vara ett problem för att nätverkskabeln sitter i. det handlar bara om några sekunder för en oskyddad dator att bli infekterad av allt skit som hela tiden söker av nätet efter en oskyddad dator. att inte ha närverkskabeln i är lärdom nummer #1 när man om installerar en dator.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in