Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-10, 04:20
Medlem
Windom_Earls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Pattern Pink
hahaha. ja den ser inte ut att blivit som planerat.

själv gjorde jag en kladdkaka för några år sedan. till min förvåning vart den "fluffig" inge kladdig alls och rätt så torr. jag gick igenom receptet och kunde inte se vad jag missat. dagen efter hittade jag de smälta smöret i mikron!
Det man inte har i huvudet får man ha i, uh, mikron.
Citera
2007-08-10, 23:43
Medlem
micke_hs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tense
Den är rätt så god (intensiv banansmak, man klarar inte så många "klunkar" innan det blir för mycket), men om jag ska göra en banankaka igen så skulle jag nog inte dubbla allt i receptet utan att tänka lite innan...

Oh fyfan! Det såg ut som en tallrik med bajs! Bluääääk!
Citera
2007-08-11, 01:39
Medlem
polyesterpams avatar
Jesus Amalia. Det ser inte aptitligt ut, men jag vet av erfarenhet att misslyckade kakor kan vara förbluffande goda.

Citera
2007-08-11, 09:57
Medlem
groovyjaxxs avatar
Haha, de ser ut som någon vart med om en olycka o någon skrapat ihop det med en lilleman o lagt de på er tallrik. Ja älskar banankaka o den smakar nog som den ska. Ni kanske bara missa en ingridiens? typ bakpulver eller liknande?
Citera
2007-08-11, 11:11
Medlem
Tenses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av groovyjaxx
Haha, de ser ut som någon vart med om en olycka o någon skrapat ihop det med en lilleman o lagt de på er tallrik. Ja älskar banankaka o den smakar nog som den ska. Ni kanske bara missa en ingridiens? typ bakpulver eller liknande?

Nejnej, vi tog ju allting 2x vilket gjorde att kakan blev för stor och inte gick att grädda på samma tid som en som vore hälften så stor. Resultatet blev en lätt bränd utsida och smetig insida. Vi vände på den varvid den sjunk ihop (se bilden).
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in