• 1
  • 2
2007-08-08, 14:12
Medlem
Suomis avatar
Förstår jag ditt totalt ologiska tänkande rätt så vill du att tobaksbolagen ska höja priserna för att få fler att avstå ifrån att röka?

Att tobaksbolagen blir ännu mäktigare och får ännu mer pengar att satsa marknadsföring kommer inte att ge någon större effekt förutom att deras vinster ökar. Du har aldrig hört talas om skattehöjningar där pengarna går till staten istället? Låter inte det iaf lite vettigare?

Det enda tänkbara scenariot där tobak skulle bli en bristvara är om det skulle ske en enorm klimatförändring som tobaksplantorna inte klarar av, vilket dock är otänkbart i dagsläget.
Citera
2007-08-08, 20:46
Medlem
Evil_Santas avatar
Yatzy är kung. <3
Citera
2007-08-08, 21:59
Medlem
FoxHounds avatar
Banna fanskapet
Citera
2007-08-08, 23:24
Medlem
Vaför skulle en växt ta slut när det poppar upp nya hela tiden?
Citera
2007-08-09, 18:23
Medlem
berra12345s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Finns det något som indikerar på att tobaken kan ta slut en dag, det vill säga att den upphör att växa? Om vi tar oljan, så vet vi ju att den kommer att ta slut en dag. Frågan är bara varför inte tobaksbolagen börjar spela på den refrängen för, att tobaken kan bli en bristvara i framtiden. På det sättet skulle dom ju kunna höja priset med en 10-20% på varje paket.

Personligen tycker jag att priserna bör höjas på tobaken, till en nivå som generar 60 kronor per paket ungefär. Fast det är klart, jag är ju för prishöjningar när det gäller allt

Särskilt oljan

Bara jag som tycker att den här tråden hade passat bättre på konspirationsteorier.
Citera
2007-08-10, 17:08
Medlem
Commandantejrs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lill-me
Personligen tycker jag att det är någon som bör gå lite kurser i Svenska, dock vet jag inte om det finns några i rinkeby?

OnT.

Nej, jag tror inte att tobaken kommer att bli en bristvara, eftersom många länders viktigaste export vara är just tobak. Då gör dom ju allt för att öka ekonomin, och inte fan tror jag dom höjer priset. Då minskar ju antalet konsumenter, vilket resulterar i att intäkterna minskar

Jag ber om ursäkt för min svenska, men jag var inte något undervärk i skolan direkt, så jag kan inte försvara mej och säga att min svenska är bra. Jag hoppas att ni kommer att kunna tyda mina heroglyfer i fortsättningen
Citera
2007-08-10, 19:05
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av yatzy_winner
Finns det något som indikerar på att tobaken kan ta slut en dag, det vill säga att den upphör att växa? Om vi tar oljan, så vet vi ju att den kommer att ta slut en dag. Frågan är bara varför inte tobaksbolagen börjar spela på den refrängen för, att tobaken kan bli en bristvara i framtiden. På det sättet skulle dom ju kunna höja priset med en 10-20% på varje paket.

Personligen tycker jag att priserna bör höjas på tobaken, till en nivå som generar 60 kronor per paket ungefär. Fast det är klart, jag är ju för prishöjningar när det gäller allt

Särskilt oljan

Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in