Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-07, 23:08
Medlem
anna7607s avatar
hur får jag bort den färg som huden sugit åt sig utanför tatueringen, jag har en tatuering som går upp på halsen och i själva halsvecket eller vad man ska kalla det, så har huden sugit åt sig färg från tatueringen och det går inte bort.... jag har haft den i ca 1 månad. Har tyvärr ingen möjlighet att lägga in bild. Försvinner det eller är det kört?
Citera
2007-08-08, 14:20
Medlem
CrackCrickets avatar
Har faktiskt ingen anning, låter ju lite läskigt. Vågar inte uttala mig om hur det kanske ligger till och vad du bör göra annat än att du kanske borde kolla med din tatuerare? Han/hon är väll bara nått samtal bort?

Hoppas det löser sig
Citera
2007-08-08, 14:48
Medlem
johnny_viciouss avatar
för det första: huden "suger" inte ut färg till områden runt tatueringen. Ibland kan färgen rinna ut en aning, men jag har aldrig sett eller hört om något som låter så illa som du beskriver det?

Jag har själv en liten liten röd prick bredvid min gitarr men det synd bara om man särskådar tatueringar, flera som jag känner har liknande, men inget som syns eller stör.

Det bästa är naturligtvis om du postar en bild på detta, kan du inte ordna en kamera på något sätt?
Citera
2007-08-08, 20:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av anna7607
hur får jag bort den färg som huden sugit åt sig utanför tatueringen, jag har en tatuering som går upp på halsen och i själva halsvecket eller vad man ska kalla det, så har huden sugit åt sig färg från tatueringen och det går inte bort.... jag har haft den i ca 1 månad. Har tyvärr ingen möjlighet att lägga in bild. Försvinner det eller är det kört?

Nej, det försvinner inte. Tatuerarn har tydligen inte vetat om att när man
tatuerar halsen får man vara _extra_ försiktig. Diskuterade just hals-
tatueringar med min personliga tatuerare för ett par dagar sedan och
han berättade att halsen är ett jävligt svårt ställe att tatuera.. går man lite
för djupt så sprider sig färgen och det ser för jävligt ut.
Citera
2007-08-09, 10:38
Medlem
Flärps avatar
Ladda upp bilden på http://imageshack.us och lägg upp länken här.
Citera
2007-08-09, 10:47
Medlem
tattoosandbeers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Jocchino
Nej, det försvinner inte. Tatuerarn har tydligen inte vetat om att när man
tatuerar halsen får man vara _extra_ försiktig. Diskuterade just hals-
tatueringar med min personliga tatuerare för ett par dagar sedan och
han berättade att halsen är ett jävligt svårt ställe att tatuera.. går man lite
för djupt så sprider sig färgen och det ser för jävligt ut.

Ja det där vet jag ej då om jag kan hålla med om alltså, Jag har ett stort Oam på en sida av halsen, ok detta var maskin gjort men sedan har jag handpickad text på andra sidan och inget av det har då "flutit" ut på något sätt. Så din teori är jag skeptisk emot, iallafall om jag får tala om min egna erfarnhet.
Citera
2007-08-09, 11:23
Medlem
ap3s avatar
jag har hört att det beror på vilken typ av färg som används, att vissa lättare flyter ut. ?
Citera
2007-08-09, 11:48
Medlem
Jag tippar på dåliga färger och en kass tatuerare. Det finns otaliga halstatueringar som inte flytit ut
Citera
2007-08-09, 12:30
Medlem
Jättegays avatar
Min tatuering har det hänt samma sak med, den ser riktigt jävlig ut. Ska börja samla pengar för att ha råd med en cover-up, vilket kommer kosta mig dyrt då det är en sleeve jag pratar om
Citera
2007-08-12, 22:16
Medlem
Tönnes avatar
är detta fenom ett fel som tatueraren gjort?? Eller är det kroppen som spökar och ogillar färgerna??

Jag har då inte råkat ut för det. Har dock en kompis vars linjer på hans icke ifyllda tribal har flytit ut så linjerna ser ut som tjocka skuggningar. Han gjorde sin hos en "mindre bra" tatuerare.
Citera
2007-08-12, 22:45
Medlem
tobbeflobbes avatar
!

helt sant med att man får köra lite försiktigare på halsen. det har att göra med bla var på halsen för skinnet kan vara lösare eller stramare tunnare eller tjockare. precis som att köra i armveck, knäveck, handled exempelvis. man börjar jävligt försiktigt och kollar av under tiden. sen har de visst oxå lite med vad de e för motiv. e de en sunkig tribal kan man gräva rätt hårt utan att lägga så mycket energi på att tänka på att de kan flyta ut men e de t ex ett detaljerat djur etc etc då får man koncentrera sig.

Att färg flyter ut beror 99% av alla gånger på att man kör för djupt i huden.
därav som sagt får man köra olika på olika hudställen på kroppen, armveck, knäveck, handled, nacke, hals, picken, pungen.... u name it. man har lixom inte samma hudtjocklek och elastisitet <-- ( heter de så?) där som på en överarm

baserat på mina egna erfarenheter av att varit "gaddare" i x antal år nu.....
Citera
2007-08-13, 15:37
Medlem
anna7607s avatar
http://img516.imageshack.us/my.php?image=dsc00843jo4.jpg

lite suddigt men dock en bild
så det jag får göra är att tatuera mera så den täcks???? Då e frågan var jag ska göra det, vill ju inte att det flyter ut igen...och igen...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in