2007-08-07, 21:28
Medlem
snapcases avatar
Jag håller med om att det kan bli förbannat rörigt om det blir en trend. Tar upp frågan i outlaw.
Citera
2007-08-07, 23:07
Medlem
tokens avatar
Väljer att inte ta ställning, däremot väljer jag att citera följande ur reglerna om foruminlägg:

Inlägg som inte är på svenska, danska, norska eller engelska raderas.

Tänk om någon arabisk krumelur betyder: "PM mig för att få information om piratkort till din kabel-TV".
Citera
2007-08-07, 23:54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av token
Väljer att inte ta ställning, däremot väljer jag att citera följande ur reglerna om foruminlägg:

Inlägg som inte är på svenska, danska, norska eller engelska raderas.

Tänk om någon arabisk krumelur betyder: "PM mig för att få information om piratkort till din kabel-TV".
Dåså, då är det inget snack om saken.
Citera
2007-08-08, 00:04
Medlem
http://www.flashback.org/member.php?u=195679

En till är nu registrerad.

Fixa detta för helvete, det kommer bli helt bisarrt annars.
Citera
2007-08-08, 00:05
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Mr Durden
http://www.flashback.org/member.php?u=195679

En till är nu registrerad.

Fixa detta för helvete, det kommer bli helt bisarrt annars.
Taliban-attack mot FB! Är det blatte.se som vill visa sig tuffa tro?
Citera
2007-08-08, 00:19
Medlem
Squalos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Taliban-attack mot FB! Är det blatte.se som vill visa sig tuffa tro?
Eller Sindbad!

Man kan ju inte påstå att det vore otroligt med invasion med tanke på vad detta forums medlemer åstadkommit lite här och var...
Citera
2007-08-08, 00:20
Avslutad
Jag är ingen taliban, o så långt ifrån islam som man kan komma, men jag skriver mitt ortsnamn på arabiska, منطقة النفس, mest för att göra narr av folk som förstår det... منطقة النفس betyder "Psykiatrisk avdelning"!
Citera
2007-08-08, 00:22
Medlem
snapcases avatar
ძალა ერთობაშია betyder "styrka genom enighet" på georgiska.
Citera
2007-08-08, 00:22
Medlem
Enzo F Karlssons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Jag håller med om att det kan bli förbannat rörigt om det blir en trend. Tar upp frågan i outlaw.
Flashback gick från yttrandefrihet till att införa nitiska moderatorer och censurera avatarer. Kommer nu månne nästa steg: förbud mot användarnamn utanför det latinska alfabetet.
Citera
2007-08-08, 00:33
Medlem
snapcases avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Enzo F Karlsson
Flashback gick från yttrandefrihet till att införa nitiska moderatorer och censurera avatarer. Kommer nu månne nästa steg: förbud mot användarnamn utanför det latinska alfabetet.
På vilket sätt gynnas yttrandefriheten av att tillåta att folk skriver saker som 99% av användarna inte kan läsa? Forumet riktar sig till läsare i framförallt sverige och därför bör även användarnamn skrivas med latinska bokstäver. Vad är så underligt med det?
Ska vi släppa på språkkraven med och tillåta hela inlägg på arabiska, hebreiska, ryska och japanska?
Citera
2007-08-08, 10:09
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av snapcase
Ska vi släppa på språkkraven med och tillåta hela inlägg på arabiska, hebreiska, ryska och japanska?

så du menar att det inte tidgare har funnits några användarnamn på andra språk än svenska, norska, danska och engelska?

edit: ja, alltså. jag menar inte att det är varken bra eller önskvärt med användarnamn på arabiska. men min poäng är att man inte kan använda den delen av reglerna för att förbjuda dessa användarnamn då det ju alltid har varit tillåtet att ha nick på andra språk.
Citera
2007-08-08, 10:11
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av IlDivino
Dåså, då är det inget snack om saken.

du är medveten om att ditt användarnamn inte är från något av de språken?
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in