2009-05-27, 07:51
Medlem
mrtowlies avatar
Hade min flickvän exponerat sin verbala oförmåga offentligt på det sätt som Bionda gör hade det varit en stor källa till irritation. Visst, när hon sitter i sin whitetrashlya och bloggar ensam till eurodisco finns det ingen som kan korrläsa (såvida inte Kevin är på besök så klart vars skrivspråk säkerligen överträffas Biondas med råge), men nu finns ju Snutt på plats.

Jag hade tyckt det var så jävla pinsamt och irriterande om jag vore Snutt att se sin brud skämma ut sig! "Håll utsikt" vafan!
2009-05-27, 14:19
Medlem
Linda bloggar om första ultraljudet:

"I morse efter jag lämnat Kevin i skolan så åkte jag och Peter till Mama Mia där min barnmoska är och gjorde vårat första ultraljud. Herrgud! vad jag blev tårögd. Det är inte förrens nu jag förstår att det finns ett litet liv som växer i min mage. Helt otroligt. Det var ju 10 år sen jag fick barn och man glömmer ju hur allt var. Men idag så vart allt sååå verkligt och stort. Bäbisen rörde på sina händer och armar hela tiden. Sååå söt! När Raija som kvinnan heter som gjorde ultraljudet försökte få bäbisen att ligga i profil så ville den inte det. Utan den låg och tittade rakt in i ultraljudsapparaten. En riktig liten linslus precis som sin mamma,hahaha. Men efter ett bråkande och rörande med maskinen på magen så vände den på sig och den hade en sån söt liten näsa. Och vi kollade hur långt jag var i graviditeten och det stämde exakt med vad jag trodde att jag var i. Och jag hade bara en bäbis och allt såg jättebra ut. Gud så söt den lilla bäbisen var därinne. Jag var så nervös att jag skrattade hela tiden. Nästa gång jag ska på ultraljud då ska vi ta reda på vilket kön det blir,säger jag nu ja. Men när jag väl är där så kanske jag inte vill. Hur om helst det är iallafall spännande. Och jag har ju en av varje så för mig spelar det ingen roll vad det blir den är så välkommen sååååååååå"

Bild finns vid inlägget som jag ej laddat upp någon annanstans. Hoppas någon annan kan göra det.
2009-05-27, 14:23
Medlem
Drakfisks avatar
Så... Låt oss säga att jag har befunnit mig i en teknologi-påkallad exil på senaste tiden, men har det alltså nu kommit fram att hon är med barn? En sannerligen skrämmande tanke...

Finns det någon protestlista eller liknande man kan skriva på? Kom igen nu, det måste finnas någonting som går att göra...
2009-05-27, 14:36
Medlem
jojjemas avatar
Normalt så brukar dom kalla en i vecka 18 för det första ultraljudet!
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2hp6p76&s=5
2009-05-27, 14:45
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jojjema
Normalt så brukar dom kalla en i vecka 18 för det första ultraljudet!
http://sv.tinypic.com/view.php?pic=2hp6p76&s=5

Yepp. Det står till och med på Mama Mias hemsida, så jag antar att vi nu vet hur långt gången hon är. Jag tror det är vecka 21 denna vecka, så...
2009-05-27, 14:55
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HEJ2009
Linda bloggar om första ultraljudet:

Det är inte förrens nu jag förstår att det finns ett litet liv som växer i min mage. Helt otroligt. Det var ju 10 år sen jag fick barn och man glömmer ju hur allt var.

Men herregud, hon måste väl känt sparkar ett tag nu om hon är i vecka 18. Hon har nog verkligen glömt hur allt var, både att vara gravid och sedan hur det är att ta hand om bebis/barn. Jag tror inte hon fattar vad hon gett sig in på.
Senast redigerad av Lindalover 2009-05-27 kl. 14:59.
2009-05-27, 14:58
Medlem
Lindalovers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av William Haines
Yepp. Det står till och med på Mama Mias hemsida, så jag antar att vi nu vet hur långt gången hon är. Jag tror det är vecka 21 denna vecka, så...

Ehh... vi är inne i vecka 22 nu
2009-05-27, 15:06
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Ehh... vi är inne i vecka 22 nu

Oj då. Du har säkert rätt - jag håller inte koll på veckor.

I alla fall så är det inte svårt att göra matten - ett fylleknull på födelsedagen låter mer och mer sannolikt...
2009-05-27, 15:16
Medlem
Lindalovers avatar
Nu ska jag till Kevins skola!
Linda Rosing, 2009-05-27 14:47

http://sv.tinypic.com/r/14in6ub/5

Kl:16:30 ska jag på öppethus i Kevins skola. Dom ska sjunga och ha lite överraskningar för oss föräldrar så det ska bli kul att se vad dom små liven har hittat på. Sen när det är klart ska Kevin och jag ta en fika med Fredrik. Både jag och Kevin har saknat honom och det var ett tag sen vi sågs så det ska bli kul. Lägger upp bilder när jag kommer hem.
2009-05-27, 15:25
Medlem
mrtowlies avatar
Har bionda några reflektioner över huvud taget? Hon redogör ju bara vad hon gör i sitt innehållslösa liv. Inga tankar? Funderingar? Nånting?
2009-05-27, 15:36
Medlem
asdfasdfs avatar
flera ultraljud... har ju stått en massa i tidningarna om att man inte ska hålla på med "okynnes" ultraljud.

Om det inte finns medecinska orsaker som att de sett något "misstänkt" ( dvs att graviditeten inte verkar normal, fostret "avviker") så finns det ingen anledning till ytterligare ultraljudsundersökningar.

Citat:
Ursprungligen postat av vårdguiden
Hittills har man inte sett att ultraljud har någon skadlig inverkan på barnet, men för säkerhets skull ska ultraljudsundersökningar bara göras av medicinska skäl.//...//Ultraljudsundersökningar senare under graviditeten görs om barnmorskan misstänker att barnet inte växer normalt eller om det uppstår komplikationer, men också när den gravida kvinnan väntar tvillingar och man vill kontrollera att båda barnen växer som de ska.
( http://www.vardguiden.se/Sjukdomar-och-rad/Omraden/Undersokningar/Ultraljud-vid-graviditet-/ )

ultraljud gör man lämpligast i v 17-20. Kan vara så att de gjort ett tidigare ultraljud pga komplikationer i tidigare graviditeter.
Isf kanske det andra ultraljudet hon skriver om - när de ska kolla kön - är det "normala" ultraljudet... dvs det man gör i v 17-20.
Jag fick göra ett ultraljud innan det man gör i normala fall pga ett tidigare utomkvedshavandeskap.
Senast redigerad av asdfasdf 2009-05-27 kl. 15:49. Anledning: lagt till länk
2009-05-27, 15:48
Medlem
Snövits avatar
Citat:
Ursprungligen postat av asdfasdf
flera ultraljud... har ju stått en massa i tidningarna om att man inte ska hålla på med "okynnes" ultraljud.
Vad får du ifrån att hon ska på något okynnes ultraljud? Det står ju bara att nästa gång hon ska på ultraljud ska hon ta reda på könet. Det är nog inte hon själv som har bokat in nästa ultraljud bara för att det brukar ju vara intitierat av barnmorskan vad nästa steg är.

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in