Citat:
Älskar Kleerups spelning
Linda Rosing, 2009-02-07 13:44
Hade en fantastisk kväll igår! Slutade inspelningen sent, åkte sen för att träffa lite vänner för after work! Hann med lite sista minuten shopping i Sturegallerian, var ju tvungen att köpa en ny klänning inför kvällen!
Andreas Kleerup hade satt mig på listan för att se hans konsert på Hornstull Strand Ettablisement!
Gick på konserten med min kompis Fredrik, och vi båda två bara njöt hela kvällen! Vi stod ganska långt bort från scenen men vi hade full utsikt på Kleerup när han stod uppe i sitt DJ-bås.. Han var grym! Vi bägge kunde inte stå stilla en stund utan vi dansade hela konserten igenom! Det var första gången jag såg Andreas Kleerup live och gud vad jag har missat! Önskar han kunde bara ploppa upp i vardagsrummet och sätta igång! Hans musik får mig verkligen att må bra och känna glädje! Ingen kan säga någonting annat!!!
Försöker hon "ettablera" sig som groupie, så här på äldre dar?
Tycker isåfall inte att hon lyckas så där hundra...
Hur pinsamt är det på en skala, att skryta med att man är uppskriven på en gästlista?
(Den som verkligen "umgås med någon i bandet" behöver sällan vara uppskriven på någon lista... enligt min erfarenhet
)
För övrigt förstår jag mig inte riktigt på spelningens karaktär.

En konsert på Strand Etablissement där man hamnar långt från scenen men ändå har "full utsikt på Kleerup uppe i sitt DJ-bås"? Men det klart, när det gäller dagens syntnissar är det väl tveksamt om de är musiker själva, samplar lite, eller spelar andras låtar rakt av.
Konsert från ett DJ-bås, alltså.