Men snälla nån, självklart måste det värma hennes hjärta att sonen är stolt över henne eftersom hennes dotter tagit avstånd från henne. Hon skriver själv att hon vet att det kommer att komma en dag då hon inte kommer få följa med sonen till skolan för att han kommer tycka det är pinsamt I och för sig är det väl så med dom flesta barn när dom blir stora.
Är medveten om detta fenomen. Det jag reagerade emot var hennes vändning där när hon började med stackare och avslutade med positivt och "log för mig själv". Avsikten kanske inte var så, men avspeglar för mig vad som verkar vara hennes A och O. Jag går först och alla andra är avundsjuka.
Vad om något har hennes son för fördelar med att h*n är känd!
H*n kanske har det men jag tror att det är till sonens nackdel.
Är medveten om detta fenomen. Det jag reagerade emot var hennes vändning där när hon började med stackare och avslutade med positivt och "log för mig själv". Avsikten kanske inte var så, men avspeglar för mig vad som verkar vara hennes A och O. Jag går först och alla andra är avundsjuka.
Vad om något har hennes son för fördelar med att h*n är känd!
H*n kanske har det men jag tror att det är till sonens nackdel.
// Dempa the Toffeldjur (Hej Illum)
Bara för dig Illum! Dom är snälla djur!
Jo jag fattar hur du menar. Sonen kanske har en fördel med henne nu genom att han får status bland kompisarna att hans mamma är känd. Men det blir ju lagomt roligt när han blir större och hans kompisar tittar på olika klipp från BB tiden när hans mamma har sex inför öppen ridå. Men nu kanske grabben har lite status.
Men snälla nån, självklart måste det värma hennes hjärta att sonen är stolt över henne eftersom hennes dotter tagit avstånd från henne.
Det är ju nästan synd om henne, det är väll bara Kevin som är stolt över henne nu för tiden. Inte ens Fadde kan vara stolt över skräcködlan, han förderar ju att kyssa sin egen "syster".
Jo jag fattar hur du menar. Sonen kanske har en fördel med henne nu genom att han får status bland kompisarna att hans mamma är känd. Men det blir ju lagomt roligt när han blir större och hans kompisar tittar på olika klipp från BB tiden när hans mamma har sex inför öppen ridå. Men nu kanske grabben har lite status.
Han kanske har tur att han är så ung då.
Ärligt talat skulle jag ha problem att se att den halvsöta Linda som var med i BigBrother är samma person som halvtransan Bionda som finns idag!
Jag är mamma till ett kändisbarn
"Stackarn, tänkte jag, med allt som det innebär att vara ett kändisbarn. Det knöt sig lite i min mage. Ja, ja det finns ju faktiskt positiva sidor med det också tänkte jag sedan och log för mig själv."
Jag har uppfyllt min åttaårige son Kevins högsta önskan: Jag var hela förra veckan i min sons skola, i hans klass i 2:an. De bara sken om honom, han var jätteglad och stolt över att ha sin mamma där. Man får ju passa på så länge han vill, snart så kommer han till den där åldern då man inte får visa sig för att det är skämmigt att mamma eller pappa kommer till skolan. Så det gäller att ta chansen när den väl kommer till en. Kevin har tjatat på mig att jag ska hälsa på honom i skolan och eftersom det var min barnvecka, (vi har delat upp så vi har varannan vecka, Kevins pappa och jag.)så passade det alldeles utmärkt och eftersom jag var ledig så bestämde jag mig för att följa med och ta del av min sons skolarbete.
Herregud! vad kul det har varit, och inte bara det, utan väldigt lärorikt som förälder att se hur våra barns undervisning och skola fungerar. Ja, på min tid då lärde vi oss till exempel matte på helt andra sätt än nu. Jag kan säga att jag har haft svårt att förklara Kevins matte för honom på ett lätt sätt. Jag har nog krånglat till den lite. Men efter den här veckan vet jag exakt hur jag lättast ska förklara för honom utan att krångla till det. Genom att titta på hur hans fröken gör så fick jag den där "Aha" känslan, "det är så man gör". Alla föräldrar borde ta en vecka med sina barn i skolan. Framför allt för att lära känna alla barnen i klassen och alla lärare. Ja, för våra barn tillbringar ju det mesta av deras vakna tid just i skolan och då bör vi veta vilka som är runt omkring dom varje dag, det känns tryggt tycker jag iallafall. Och sen när barnet pratar om olika kompisar så har man koll på vem eller vilka dom är. Jag kan säga att det var väldigt poppis att jag var där, barn är så underbart spontana och ärliga. Den första dagen var dom lite blyga men sen släppte det. Då kom en efter en fram och ville ha min hjälp. Eller bara fråga saker som:
"Linda, visst är du är en kändis?", och så fnittrande de i kapp. Helt plötslgt slänger Kevin ur sig:
"Mamma, visst är jag ett kändisbarn?", och väntade ivrigt på vad jag skulle svara. Helt plötsligt blev det tvärtyst i rummet. Jag kände hur röd jag blev i ansiktet.
"Ja, älskling, det är du." sa jag och gav han en klapp på kinden. Stackarn, tänkte jag, med allt som det innebär att vara ett kändisbarn. Det knöt sig lite i min mage. Ja, ja det finns ju faktiskt positiva sidor med det också tänkte jag sedan och log för mig själv.
"Linda jag förstår inte det här!", bröt helt pötsligt ett barn in. Räddare i nöden tänkte jag och gick i väg för att hjälpa barnet med en uppgift. Det var så kul att känna att man kunde bidra med kunskaper och framför allt att de blev så nöjda med det.
Tänk om vi vuxna kunde lära oss av det som en åttaåring har, att inte ha förutfattade meningar om någon, utan bara ta en för den man är. Dom ser till hjärtat på en, inte skalet. Jag älskar barn och dom älskar mig. Det är så härligt att var omkring dem och dom ger en så mycket positiv energi och glädje tillbaka. Snacka om att de tar ner en på jorden snabbt och ger en ett verkligt perspektiv på vad som är viktigt i varje förälders liv. Det är så lätt att som vuxen sätta de små liven i andra hand på grund av karriärer och annat. Det har fått mig att tänka till. Undrar hur många andra som skulle behöva tänka som jag. Ja, en hel del förmodar jag.
Jag fick äran att vara med på rasterna och spela fotboll. Min son älskar att spela fotboll. I början så tyckte väl grabbarna att "Va! Ska din morsa vara med, hon kan väl inte spela fotboll!", och så skrattade de små liven. Men, jorå, efter att ha gjort ett mål och ha medverkat varje dag på rasterna på fotbollsplanen, så i slutet av veckan bråkade killarna om i vilket lag jag skulle vara med. Båda lagen ville ha "Kevins morsa med", som dom så fint uttryckte det. Det bästa av allt var att jag fick klassens tjejer att vilja vara med och spela också, vilket killarna, trots sin förtvivlan, inte kunde säga nej till.
Juli* Schw*mberg wrote
at 1:08pm on October 11th, 2007
Lindas starka självbiografi är min nya bibel. I mina mörka stunder slår jag alltid upp bibeln och läser om hennes svåra kamp som plattpattad. Hennes ord ger mig alltid styrka nog att resa mig upp efter varje fall ifrån caféts hala stolar och fortsätta min ihärdiga fylledans som en äkta LindaWannabee...
Message - Report
Malin Sundberg wrote
at 9:57am on October 11th, 2007
Hej Linda!! Kom tillbaka till politiken, vi behöver dig!
Report
Julias meddelande måste vara ironi...snälla säg det är ironi...?
Malin är för evigt förlorad!
.
Senast redigerad av Carlbom 2023-01-07 kl. 12:51.
Riskera att ungen blir omtyckt av sina kompisar pga morsan istället för att han är en rolig kompis. Han är så liten så han ska inte behöva tänka på/märka sånt.
Jag hoppas innerligt att det är Farmor Ankas syn på det hela och att verkligheten faktiskt ser ut som jag önskar....fan den ungen kommer få men för livet alltså...
.
"Det är så lätt att som vuxen sätta de små liven i andra hand på grund av karriärer och annat. Det har fått mig att tänka till. Undrar hur många andra som skulle behöva tänka som jag. Ja, en hel del förmodar jag. "
Haha, tillåt mig skratta "tänka som JAG" ???
Det är därför hon har vårdnaden om båda sina barn...? Ja nä jävlar, det HAR hon ju inte juuu, sorry nu tänkte jag för snabbt igen..
.
Riskera att ungen blir omtyckt av sina kompisar pga morsan istället för att han är en rolig kompis. Han är så liten så han ska inte behöva tänka på/märka sånt.
Jag hoppas innerligt att det är Farmor Ankas syn på det hela och att verkligheten faktiskt ser ut som jag önskar....fan den ungen kommer få men för livet alltså...
.
Hon måste ju fasa för den dagen när Kevin precis som Melissa inte vill ha med sin mamma att göra. Hon kommer ju knäckas totalt då. Eller så kanske hon och Fadde får sitt efterlängtade kärleksbarn.
Julias meddelande måste vara ironi...snälla säg det är ironi...?
Malin är för evigt förlorad!
.
Gå in och läs den där jävla gästboken. Antingen driver alla med henne eller så är det rena linda fanstugan därinne. Jag trodde ett tag att det var ett gäng flashbackare som satt och drev med henne. Men inte ens ni kan vara så taskiga. Det här är väl ett gäng BB-fjortisar som bildat en fanklubb till hennes ära. Och det tycker jag faktiskt är gulligt.
Hon måste ju fasa för den dagen när Kevin precis som Melissa inte vill ha med sin mamma att göra. Hon kommer ju knäckas totalt då. Eller så kanske hon och Fadde får sitt efterlängtade kärleksbarn.
Risken finns att ungen har hunnit bli så jävla hjärntvättad så livet och framtiden för honom är att hänga med henne och aaaaldrig skola han flytta hemifrån.
Det borde vara i lag förbjudet att skaffa fler barn när man inte förmår att ha vårdnaden om de man redan satt till världen. Fadderullan har ju inte visat på nån högre intelligenskvot direkt (annars skulle han dumpat farmor för längesen) men jag hoppas att han ändå inser att det räcker med ungar för deras del...
.
Risken finns att ungen har hunnit bli så jävla hjärntvättad så livet och framtiden för honom är att hänga med henne och aaaaldrig skola han flytta hemifrån.
Det borde vara i lag förbjudet att skaffa fler barn när man inte förmår att ha vårdnaden om de man redan satt till världen. Fadderullan har ju inte visat på nån högre intelligenskvot direkt (annars skulle han dumpat farmor för längesen) men jag hoppas att han ändå inser att det räcker med ungar för deras del...
.
Jo då, grabben är ju bara varannan vecka hos henne skrev hon ju i artikeln på sourze nu. Så varannan vecka är han ju hos pappan. Skillnaden ligger väl i att Melissas pappa inte tål linda. Medans Kevins pappa tycker att hon är en bra mamma uppenbarligen eftersom sonen är hos henne varannan vecka.