Citat:
Ursprungligen postat av catami
Som du antyder och gav ett tre år gammalt exempel på, kan även jag reagera, bli arg och tom reta mig på personer och händelser. Så långt är det i linje med vad man kan förvänta sig av människors känslor och beteenden, även här på Flashback.
Därifrån till att ägna sitt liv åt att mer eller mindre 'sätta dit' någon enskild är en viss skillnad och då får man väl acceptera att man blir ansedd som lite mysko när någon kör sitt race i en skvallertråd mot ett enda mål, men det var ju ändå inte det som retade upp mig den här gången för detta har ni ju sysslat med i flera år.
Min inlägg (som av någon anledning inte längre finns) vände sig emot att du började raljera, jämföra och offentliggöra en okänd människa med Linda i just den här skvallertråden. Alltihop med endast en tidningsartikel från Expressen som enda källa.
Jag gillar dig MaeWest och det har jag gjort under en längre tid men du ska inte per automatik tro att varje gång någon säger emot dig är den 'åter en person som anser dig mer intressant än själva skvallret' (för att använda dina egna ord). Jag gillar dig men har, utan att bli särskilt irriterad över det, undrat vad som driver din vendetta i Linda-tråden men skit i det just nu, det var inte det jag blev förbannad på den här gången.
Däremot skulle jag kunna tänka mig att den nya kvinnan i den nya artikeln fick en egen tråd där man enskilt kunde bedömma hennes värde som en kändis här på FB.
Inte en egen tråd, men ett eget inlägg:
https://www.flashback.org/showpost.php?p=13930548&postcount=1326
Jag vill poängtera ytterligare en gång en detalj som tydligen gått dig förbi!
Detta är en skvallertråd. Jag utgår då ifrån, att det som tas upp, är skvaller!
Linda har kämpat hårt för att bli en publik person. Hon har kämpat hårt med att hänga ut sig själv, sitt sexliv och sina barn i kampen att få bli känd!
Att bli känd är Lindas mål.Inte att bli en god medborgare, ärlig skattebetalare eller en bullmamma!
Linda har, i jakten på medialt ljus, helt frivilligt offrat det som vi vanliga dödliga ser som ett privatliv och integritet. Hon har själv valt att bli skvallrad om!
En vendetta är en hämnd på någon! Det har du i tråden om Cecilia Beckroth!
I denna tråd skvallrar vi om en blonderad silikonstinn botoxanka som mer än gärna flashar musen om det ger henne reklam!
Och jag undrar mest vad du själv får ut när du, mellan raderna, ser dig som en bättre människa än oss andra här i skvallerdelen?
För det är väl det du är ute och far efter? Att utmåla dig som lite mer än oss, och då speciellt mig?
Vad fick dig överhuvudtaget att bli medlem på FB?
Lufta din indignation över att folk gillar skvaller?