2008-08-16, 17:17
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Det är nog svaret på din egen fråga.

BTW. Jag tycker att eran hängpattetråd har dött ut fullständigt, borde det inte vara hövdingens ansvar att se till att det inte händer?

Stackars Nisse! Han får det inte lätt med att göra det varumärket trovärdigt!

Ja, den tappade luften helt. Själv blev jag lite putt (eller tutt) över att få några inlägg bortplockade för det menades att de inte följde trådens ämne. Hade man orkat läsa hela kedjan så hade man sett att en hel del höll sig till ämnet i inläggen. Jag erkänner dock att det fanns off topic i dem också. Vi får se om jag hittar luft igen men nog tycker jag att det fulla ansvaret för upplivningen INTE ligger på Fru Teamleader, det ligger på alla!
.
2008-08-16, 18:08
Medlem
My name is Earls avatar
Lite rolig läsning på wikipedia:
"Den 3 augusti 2006 tillkännagav Rosing på en presskonferens på en krog i Gamla Stan[4] att hon skulle ägna sig åt politik framöver, som partiledare för det nystartade partiet vid namn Unika partiet. Enligt Aftonbladet mfl källor beställde Rosing 203 000 riksdagsvalsedlar för sitt parti[5] vid Länsstyrelsen i Stockholms län den 31 juli. Det krävs ungefär 225 000 röster för att komma förbi fyraprocentspärren till riksdagen."

http://sv.wikipedia.org/wiki/Linda_Rosing
2008-08-16, 18:13
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av My name is Earl
Undrar om henes PR-byrå aka Nisse har godkänt det och ser till att det bara är positivt för hennes "varumärke".

Jag skulle vilja vara en fluga på väggen under hennes PR-byrås möten - hur fan vänder man Linda Rosings rykte till något positivt efter fem år av tramsande i media? Om hon hade varit direkt ut ur Big Brother-huset så hade det väl varit en sak, men dom har ett stort jobb framför sig. Jag hoppas bara fröken Rosing lyssnar på dom och inte avfärdar dom som avundsjuka när dom kommer med mindre positiv kritik.
2008-08-16, 18:39
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Hon ska visst vara utbildad men jag har noll koll på om just den utbildningen är nåt som erkänns i branschen.

Att hon inte jobbar som det kan ju vara lite av Farmor-logik, nu har hon en utbildning i grunden till skillnad mot före...och kan fortsätta vara som vanligt.

Har talats tidigare i tråden om att man inte får jobba som flygvärdinna om man har knarkat och det har hon ju gått ut med i tidningarna om så DET kanske är en orsak att hon inte får jobb...vet ej, spekulerar bara.
.

Linda har gått på CAT of Sweden. En köpeutbildning utan större krav än att du kan punga ut med 15-20 papp. SJälv förnekar hon att hon gått där, trots att hon tackade en av lärarna, med namn och allt, i ett inlägg. Strax efter hon skrivit detta raderades namnet i inlägget och vill nu inte kännas vid CAT verkar det som. Denna utb är inte mycket värd då alla större flygbolag ger betald internutbildning... Man ska dessutom inte ha någon prick i registret om man vill få sin Badge, dvs kunna utöva yrket. Vojne vojne lixom...
2008-08-16, 18:41
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Tolvan
Är det inte dessutom så att de i silikonmaffian betraktar alla äkta bröst som hängiga? Det har jag hört personligen iaf av en tidigare arbetskamrat med silikon både i brösten och hjärnan.

Ingår implantat i hjärnan när man får dito installerat i brösten tro??
Med dessa mått mätt så är jag en hängpattelady jag med!
2008-08-16, 18:44
Medlem
HotChocolates avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Jag tycker det vore en vettig idé för Farmor att ha en myndig och normalbegåvad person med sig på alla möten hon går på. Den personen kan översätta vad som sagts och förklara alla svåra ord så hon inte hoppar i galen tunna! Ang tänkandet så är det inte så lätt när de få hjärncellerna skadats av den kemiska reaktion som uppenbarligen uppstår när man blandar botox, silikon och blekmedel!

Det går alldeles utmärkt att bli medlem ändå. Du tillhör hangarounds-gruppen. Varje klubb med självaktning (eller inbillad sådan) har hangarounds och så även vi! Med tiden kommer du förmodligen att kunna kvala in och bli äkta hängpattemedlem!
.

Jag får se tiden an! Hangaround funkar för mig tills vidare. Tänk, ni har redan en "sub-grupp" till Er lilla sammanslutning. DET är inte illa. Idén du kläckte bör du kanske lägga fram för Farmor?
2008-08-16, 20:01
Medlem
Radioprogrammet var urtråkigt.
Stort gäsp!

Här är en sammanfattning:
Hon har lärt sig både svenska och engelska, så hon har lätt för att lära sig språk

Hon ville bli flygvärdinna för hon har redan så mycket med sig i baggaget (?)

Hon bloggar för att uttrycka sig

Drömmen är att jobba i Dubai för hon gillar shoppingen och buisnessmöjligheterna

Hon är så stor att hon måste flyga stora plan

Hon vågar inte åka till Afrika för alla djuren och inte till Australien på grund av "alla ormar och skit"

Mauritius känns inte som Afrika för där springer inte lösa lejon huller om buller

Hon tror att privatchaufför ingår i "hotellkonceptet" på Mauritius

Utomlands vet ingen vem hon är med sitt baggage (?)

Hon vill bada naken på Mauritius

Hon vill åka till lyx om hon inte har en pojkvän för då vill hon åka till skogen

Hon vill aldrig åka till Kroatien, kultur nej tack

Det värsta som kan hända på en resa tror Linda är att man kan bli magsjuk
2008-08-16, 20:53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av lillamopsen
Stort gäsp!

Hon har lärt sig både svenska och engelska, så hon har lätt för att lära sig språk

Drömmen är att jobba i Dubai för hon gillar shoppingen och buisnessmöjligheterna

Hon vågar inte åka till Afrika för alla djuren och inte till Australien på grund av "alla ormar och skit"

Mauritius känns inte som Afrika för där springer inte lösa lejon huller om buller

Hon vill åka till lyx om hon inte har en pojkvän för då vill hon åka till skogen

Det här inlägget väckte mitt intresse så jag bestämde mig för att lyssna på programmet och jag varvade gapskratt med att generas över hennes ofattbart slappt utvecklade hjärnaktivitet.

En bit in på programmet så övergick dock skratten och de pionröda kinderna till ilska och irritation, maken till självuppblåst idiot vete fan om vi skådat.
2008-08-16, 20:58
Medlem
William Hainess avatar
Citat:
Hon vågar inte åka till Afrika för alla djuren och inte till Australien på grund av "alla ormar och skit

Ja Gud Linda, vilda djur springer löst på gatorna och äter upp byborna (som givetvis bor i stråhyddor). Det är trots allt det största problemet i Afrika just nu!
2008-08-16, 21:29
Medlem
My name is Earls avatar
Citat:
Stort gäsp!

1/ Jag tycker det är imponerande att hon har lärt sig svenska, fast hon borde lära sig skriva också.

2/ Klart hon måste flyga i stora flygplan.

3/ Var hon inte en kulturpersonlighet?
2008-08-16, 22:39
Medlem
Citat:
Stort gäsp!

Hon sa att om hon hade en pojkvän kunde hon tänka sig två veckor i skogen med honom........
Men sen då?
2008-08-16, 22:41
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av catami
Hon sa att om hon hade en pojkvän kunde hon tänka sig två veckor i skogen med honom........
Men sen då?
Tja vad är det man brukar säga bättre en fågel i skogen än två i stan...?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in