2007-08-27, 01:01
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alfhilda
Jaha, då fick jag det bekräftat, gigar dom mot dörren, så ÄR dom ju slavar = Inga gäster, ingen entréförtjänst, inget betalt. Likväl har ju Krösus sina, säkert enorma, utlägg som läggs på hög...

Kul sits dom sitter i. Undrar när stämningarna börjar ramla in, kors och tvärs och huller om buller?

Exakt... krösus kostnader ska väl dras av före nettot
2007-08-28, 18:19
Medlem
Fred Friendlys avatar
Såg henne precis, på tunnelbanan. Hon var rätt...sliten, ganska skabbig.
2007-08-28, 20:56
Medlem
Linda har mycket gemensamt med muslimska tjejer

http://www.sourze.se/Jag_har_mycket_gemensamt_med_muslimska_tjejer_1060 3334.asp

"En av tjejerna berättade att när hon skulle åka tunnelbana så gick alla ut från hennes vagn på grund av att hon bar muslimska kläder, eftersom folk trodde att hon var en självmordsbombare"

Yeah right, det händer säkert ofta att folk i stockholm är rädda för självmordsbomare

"Det är mitt val att se ut så här och jag är stolt över det, men det är inte någon annans rätt att ta ifrån mig mitt självförtroende och min självkänsla. Vem är du medmänniska som dömer? Vare sig man tror på Gud eller Allah har man samma rätt att mötas med respekt och oavsett sitt utseende."

Men vad fint då Linda, så kanske du kan sluta kalla alla kvinnor som inte ser ut som dig för fula och avundsjuka, som du rätt ofta gör? Eller är du en "medmänniska" med ensamrätt att döma andra efter deras utseende?

"Det kommer i så fall sluta på ett sätt: KRIG!"
2007-08-28, 21:32
Medlem
sourze

Jamen HERREGUD Linda!!!!!!!
Citat:
Det är sådana här program TV-kanalerna borde satsa på att visa, så att vi människor förstår hur illa vi gör varandra genom fördomar, istället för att bara visa en massa glamour och ytlighet.
Glamour och ytlighet, det är ju du i ett nötskal!
Ytlighet i ordets rätta bemärkelse. Du putsar på din fasad för att visa upp dig i "glamoursammanhang".

"Jag gör vad jag vill och skiter i andra" har du själv skrivit!

Hur länge ska den här helomvändningen pågå?

Citat:
Jag är inte lössläppt eller korkad och en dålig mamma på grund av mitt utseende.

Är det någon som påstått det? Inte vad jag sett i alla fall.

Du är lössläppt, korkad och en dålig mamma på grund av ditt agerande.
2007-08-28, 22:30
Medlem
Citat:
Jag har mycket gemensamt med muslimska tjejer

Kanske det, men oj oj oj så mycket som skiljer er åt!

Citat:
Jag lovar er, vi som är starka och sticker ut, vi är normala, men vi har valt att stå för den vi är och det har ingen rätt att ta ifrån oss."

Det här var djupt!
Jag måste be en filosof om hjälp att tolka detta uttalande.
2007-08-29, 01:20
Medlem
cynthias avatar
Citat:
Härom dagen blev jag uppringd av min assistent Camilla,
Nån som vet något om den här assistenten? Vad i jösses namn behöver hon en assistent till? Hade det varit en personlig assistent hade man ju förstått behovet.
2007-08-29, 11:24
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Snoffsan
http://www.sourze.se/Jag_har_mycket_gemensamt_med_muslimska_tjejer_1060 3334.asp

"En av tjejerna berättade att när hon skulle åka tunnelbana så gick alla ut från hennes vagn på grund av att hon bar muslimska kläder, eftersom folk trodde att hon var en självmordsbombare"

Yeah right, det händer säkert ofta att folk i stockholm är rädda för självmordsbomare

"Det är mitt val att se ut så här och jag är stolt över det, men det är inte någon annans rätt att ta ifrån mig mitt självförtroende och min självkänsla. Vem är du medmänniska som dömer? Vare sig man tror på Gud eller Allah har man samma rätt att mötas med respekt och oavsett sitt utseende."

Men vad fint då Linda, så kanske du kan sluta kalla alla kvinnor som inte ser ut som dig för fula och avundsjuka, som du rätt ofta gör? Eller är du en "medmänniska" med ensamrätt att döma andra efter deras utseende?

"Det kommer i så fall sluta på ett sätt: KRIG!"

Fel på länken...?

Fick upp detta:

The page cannot be found
The page you are looking for might have been removed, had its name changed, or is temporarily unavailable.
.
2007-08-29, 11:28
Medlem
omniscientias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Fel på länken...?
(felknullad länk)
Funkis länk:
2007-08-29, 11:32
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av omniscientia
Funkis länk:

Tackar!
.
2007-08-29, 11:37
Medlem
MissTakens avatar
Som någon sade: det är agerandet och inte utseendet det hänger på.

Och vad fan är "intervjuva" för nåt? Kan någon vänlig själ som känner Farmor Anka erbjuda lite korrläsning inför varje publicering?
.
2007-08-29, 14:22
Bannlyst
Men fy vad som censurerar inläggen
bara dom snälla får komma med tydligen
2007-08-29, 17:58
Medlem
Jag funderar fortfarande över detta:
Citat:
Jag lovar er, vi som är starka och sticker ut, vi är normala, men vi har valt att stå för den vi är och det har ingen rätt att ta ifrån oss."
Jag lovar er... . ok, bra
vi som är starka och sticker ut, vi är normala... att "sticka ut", är inte det lite av motsatsen till "normala"?
men vi har valt att stå för den vi är.. Vaddå "MEN" ? Och vaddå "VI" ? Har Linda gjort sig till taleskvinna för alla oss "normala" nu?
det har ingen rätt att ta ifrån oss Vad är det som ingen har rätt att ta ifrån oss/er?

Är det någon som förstår vad Linda vill säga?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in