2008-07-14, 09:27
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av m68
Vad bra att hon ändå tar åt sig vad folk kommenterar. Nu har sonen både fått vara ute och leka, och gå på en lämplig film för honom.
Precis, det finns mao nåt gott som kommer ut ur den här tråden!
Hör du det DonnyBoy?!
.
2008-07-14, 09:34
Medlem
m68s avatar
Okej, jag börjar fatta grejen. När ett barn är 9 år så behöver barnet mamma hela tiden för att vakta på det men när barnet är så vuxen som hela 14 år så klarar de sig själva?!
.[/quote]

Ja för när dom är 14 år då behöver dom verkligen inte en fast hand som styr dom. Då kan dom ränna fritt utan kontroll, det brukar bli såå bra då
2008-07-14, 09:36
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Okej, jag börjar fatta grejen. När ett barn är 9 år så behöver barnet mamma hela tiden för att vakta på det men när barnet är så vuxen som hela 14 år så klarar de sig själva?!
.

Ja för när dom är 14 år då behöver dom verkligen inte en fast hand som styr dom. Då kan dom ränna fritt utan kontroll, det brukar bli såå bra då

Haha, nu är vi TVÅ som fattar grejen!

Ungen är 14 i Stockholm liksom?!?
.
2008-07-14, 09:41
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Haha, nu är vi TVÅ som fattar grejen!

Ungen är 14 i Stockholm liksom?!?
.

Ja jobba är dom bra på med, fotograf, mentor, städerska, stödperson, uppassare när mamma är sjuk.
Ja det finns så många jobb, fan att inte jag tänkte på det när min dotter var 14.
2008-07-14, 09:58
Medlem
rogerks avatar
Nu e jag med på vilken film hon såg häromdagen, en panda-barnfilm. o denna gång skrev hon att hon kunde ta åt sig budskapet. Bravo! det skrev hon inte efter "Sex and the city"....

Men stackars barn som bara får gå på filmpremiärer för att morsan antagligen inte har råd att gå på andra vanliga filmföreställningar.
Senast redigerad av rogerk 2008-07-14 kl. 10:04.
2008-07-14, 09:59
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ja jobba är dom bra på med, fotograf, mentor, städerska, stödperson, uppassare när mamma är sjuk.
Ja det finns så många jobb, fan att inte jag tänkte på det när min dotter var 14.

Ja, det är så där när man får lära sig saker sent i livet. Bara att sätta igång igen då så har du snart en personlig betjänt. Själv har jag nu några år på mig att tukta mosters hjärtegull men sen så...
.
2008-07-14, 10:10
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rogerk
Nu e jag med på vilken film hon såg häromdagen, en panda-barnfilm. o denna gång skrev hon att hon kunde ta åt sig budskapet. Bravo! det skrev hon inte efter "Sex and the city"....

Alltid nåt! Jag tror hon fick med sig några budskap ur Sex and the city-filmen med. Gucci, Prada, Dolce Gabbana, Manolo Blahnik mfl.
.
2008-07-14, 10:55
Medlem
m68s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissTaken
Dagens Farmor #1:

"Barnledig i två veckor nu!
Published: 56 minuter sedan

Godmorgon!

Idag ska jag lämna min son hos sin pappa.
Det kommer att bli tomt(snyft).

Eftersom Kevin är ledig från fritids hela juli så
har jag och Kevins pappa delat upp och tagit två
veckor var.

Jag har haft han dom två första veckorna.
Så nu ska han vara hos sin pappa dom två sista.

Vilket innebär att jag kommer att vara barnledig i
två veckor nu på raken.

Ja,jag har Melissa men hon är så stor att hon klarar
sig själv.

Är det något jag skulle behöva göra så frågar jag alltid
om hon vill följa med.
Och vill hon inte det så hittar hon på egna saker.
Det är upp till henne.

Så nu ska jag och Melissa passa på att göra klart hela
lägenheten.
Så den är klar tills Kevin kommer hem igen."

.

Nu är hon barnledig i 2 veckor, snart skriver hon att nu kan hon göra naglar, spruta in lite jox när hon äntligen är barnledig.
2008-07-14, 10:58
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Nu är hon barnledig i 2 veckor, snart skriver hon att nu kan hon göra naglar, spruta in lite jox när hon äntligen är barnledig.

Undrar om hon planerar in det mellan tapetsering och målning eller om tapetsering och målning planeras in mellan skönhetsbehandlingarna?
.
2008-07-14, 11:00
Medlem
m68s avatar
Men *tappetseringen* är väl klar? Målningen ska brorsan göra så nog hinner hon
2008-07-14, 11:03
Medlem
MissTakens avatar
Citat:
Men *tappetseringen* är väl klar? Målningen ska brorsan göra så nog hinner hon

Nu blir jag för första gången avis på Farmor - hur får hon alla människor att passa upp och hjälpa till? Jag vill lära mig så jag kan sitta och pilla navel och se hur alla fixar min lägenhet, fotar mig, ger mig kaffe etc! Det borde finnas en lag som säger att man inte får tjuvhålla på såna kunskaper.
.
2008-07-14, 11:21
Moderator
vfs avatar
Jobbar hon med något eller hur försörjer hon sig?

Hon lär väl knappast ha A-kassa?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in