Citat:
Ursprungligen postat av DonJohnson
Ja det verkar ju så, Dom flesta som ser ner på Linda är oftast lågavlönade arbetare. Dom kan inte acceptera att Linda försöker ta sig ifrån arbetarklassen till något större.
Det är iofs inte det minsta konstigt att man blir avundsjuk på en independent kvinna som är nära på att göra karriär. Visst kan man skratta åt en del misstag hon blivit lurad att gå in på, men det här är en tjej med glimten i ögat.
Blir galen på den svenska avundsjukan.
Hörru DonnyBoy!
Ser du själv vad du skriver eller är du bara så sinnesslö som du låter påskina när du inte kan tänka längre än att dra till med avundsjukeargumentet?
Förklara för mig varför någon ska vara avundsjuk på en person som jämnt och ständigt är NÄRA att göra karriär.
Förklara varför någon ska vara avundsjuk på en person som om och om igen blir LURAD att gå in i projekt som överstiger personens kapacitet och bevisligen dennes förstånd. Hade personen kapacitet och förstånd så hade det aldrig kunnat omnämnas med att vara nära eller bli lurad.
Förklara varför någon ska vara avundsjuk på en enligt dig självständig och oberoende kvinna när hon bekräftar gång efter annan att hon inte är vare sig det ena eller andra. Hur kan man vid 35 års ålder och en jävla massa bakslag fortfarande tro att man inte behöver arbeta, kämpa och engagera sig för att lyckas med något? När ska hon fatta att tuttarna inte räcker för glida genom livet på räkmackan?
Förklara varför någon ska vara avundsjuk på en person som har såna mähän runt omkring sig så de inte vågar berätta vad som görs fel och leda in en på rätt väg, bli vuxen och få insikt om läget och sig själv främst.
Ställ upp Farmor bredvid Carolina Gynning och börja jämförelsen. De startade på samma sätt med samma önskning om karriär i samma bransch. De är stöpta i samma form men skiljer sig milsvid från varandra ändå. Gynning är en tjej som lyckats med det hon tar för sig. Hon skyller inte på andra de gånger det går åt skogen, tar ansvar för sina dåliga beslut och viktigast - LÄR av dem! Hon är vacker som en dag, är självständig, har glimten i ögat, har gjort karriär, har lyckats och hon har arbetat hårt för det också. Henne är jag avundsjuk på och jag tokgillar henne på alla sätt och vis.
Du blir galen på den svenska avundsjukan. Jag blir galen på människor som inte kan tänka själv och som inte kan förstå att allt inte handlar om avundsjuka! Även i din värld måste det komma en gräns där barnslig/ungdomlig naivitet övergår till att bli ren och skär dumhet och gör det mot förmodan inte det så antar jag att du då vet vilken grupp du tillhör enligt mig.
.