2009-07-01, 13:08
  #12445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
Igår provkörde vi den här båten!
Linda Rosing, 2009-07-01 09:02

http://sv.tinypic.com/r/2gybo6o/5

Igår kväll provkörde vi den här båten som Peter funderar på att köpa. Den är fem meter bred och tretton meter lång. Hur stor som helst. Det finns två sovrum ett vardagsrum och toa med dusch nere i båten. Jag provade att köra båten och det var hur coolt som helst. Det var så skönt att stå och köra i solnedgången. Med håret fladdrande efter vinden. Fan vad jag älskar svensk sommar!

Januari 2010!
Linda Rosing, 2009-07-01 08:27

http://sv.tinypic.com/r/5btgtd/5

Inspelningen igår gick jättebra. Programet jag var gäst i kommer att sändas på Svt i 2:an i Januari nästa år. Där jag ger ungdomar olika råd, bla om att flytta hemifrån osv. Jag kommer att meddela er när det ät dax så att ni kan se det.


Nu ska jag på inspelning!
Linda Rosing, 2009-06-30 15:43

Kl:16:30 ska jag vara på inspelning. Jag ska vara gäst i ett ungdomsprogram som kommer att sändas på Svt nästa år. Jag återkommer mer om vad programet handlar om när jag är tillbaks.

Båt som är 13m lång och 5m bred?? Måste ju likna en balja! Ankan måste väl missupfattat allt eller???
2009-07-01, 14:21
  #12446
Medlem
Tolvans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover

http://sv.tinypic.com/r/2gybo6o/5
Har hon inget annat än den där trasan att ha på sig? Hon har ju haft på sig det där svarta tältet sedan utlandssemestern.
2009-07-01, 15:39
  #12447
Medlem
Lindalovers avatar
http://sv.tinypic.com/r/nehm2w/5
(ännu en bild från den stoooora båten)


Lunch!
Linda Rosing, 2009-07-01 14:25

http://sv.tinypic.com/r/2u9mhp4/5

Idag blir det spaggeti med italiensk tomatsås. Inte för att jag är speciellt hungrig men något måste jag få i mig. När det är så här varmt så tappar jag alltid matlusten. Är det någon som har ett förslag på vad man kan äta när det är så här varmt?


spaggeti
2009-07-01, 16:10
  #12448
Medlem
Roshambos avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
http://sv.tinypic.com/r/nehm2w/5
(ännu en bild från den stoooora båten)

Ser inte Snutten ut som att han tänker "OMFG! Vad har jag gjort?!!" på alla bilder där han poserar tillsammans med den stelt leende Ankan?

Vad tycker ni, hahahahaha?
2009-07-02, 10:31
  #12449
Medlem
Lindalovers avatar
I morgon vet vi!
Linda Rosing, 2009-07-01 18:13

Jag la mig på sängen och skulle vila ett tag och vaknade nu. Jag måste ha somnat direkt. Känner mig fortfarande helt slut. Men sover jag mer nu så blir det svårare för mig att somna ikväll. Så nu ska jag klä mig och ta en promenad. Ååå det är så spännande! I morgonbitti ska vi på ultraljud och då får vi veta könet på vår bäbis. Jag är jätte nervös och jätte nyfiken.Men den här gången har Peter och jag bestämt oss för att INTE berätta svaret för NÅGON. Utan det blir vår lilla hemlighet. När jag vart gravid så berättatde Peter och jag det för våra närmaste,trodde vi. Men tydligen var det någon som sagt det till någon och så var det i full gång. Och det tog det inte mer än tre timmar så visste pressen om det. Jättetrist. Eftersom vi inte vet vem det är som har sagt något ,så har vi valt att INTE berätta det för för någon. Det blir bäst så. Och i morgon får vi med en dvd hem på bäbisen där den ligger i magen. Som vi kan visa för mina barn och Peters barn. Ååå det ska bli så kul.
2009-07-02, 13:54
  #12450
Medlem
SmiLLies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lindalover
I morgon vet vi!
Linda Rosing, 2009-07-01 18:13

Jag la mig på sängen och skulle vila ett tag och vaknade nu. Jag måste ha somnat direkt. Känner mig fortfarande helt slut. Men sover jag mer nu så blir det svårare för mig att somna ikväll. Så nu ska jag klä mig och ta en promenad. Ååå det är så spännande! I morgonbitti ska vi på ultraljud och då får vi veta könet på vår bäbis. Jag är jätte nervös och jätte nyfiken.Men den här gången har Peter och jag bestämt oss för att INTE berätta svaret för NÅGON. Utan det blir vår lilla hemlighet. När jag vart gravid så berättatde Peter och jag det för våra närmaste,trodde vi. Men tydligen var det någon som sagt det till någon och så var det i full gång. Och det tog det inte mer än tre timmar så visste pressen om det. Jättetrist. Eftersom vi inte vet vem det är som har sagt något ,så har vi valt att INTE berätta det för för någon. Det blir bäst så. Och i morgon får vi med en dvd hem på bäbisen där den ligger i magen. Som vi kan visa för mina barn och Peters barn. Ååå det ska bli så kul.

Är det nu alla ska " Men åh, snälla snälla Linda, kan du inte berätta om det är en pojke eller flicka..?!"

Man måste ju kanske inte skriva om att man ska ta reda på könet om man ändå inte vill berätta?!
2009-07-02, 14:15
  #12451
Medlem
Lindalovers avatar
Bäbisen kommer den!
Linda Rosing, 2009-07-02 10:52

http://sv.tinypic.com/r/j66i53/5
http://sv.tinypic.com/r/1zbz484/5

Nu vet vi vad det blir för kön på barnet. Jag är såååå glad. Allt ser jätte bra ut och bäbisen rörde sig för fullt . Man såg till och med att den öppnade och stängde munnen. Och vi fick det slutgilltiga datumet när den ska komma ut. Och det är den 4 december. Det är så stort att gå på ultraljud. Man ser verkligen allt. Jag var så nervös innan och inatt har jag inte sovit många timmar. Nu känner jag mig helt slut. Om en stund ska jag sätta på dvdn och visa för Melissa och Peters barn. Det första dom frågade när vi kom hem var ju självklart. Vad blev det,pojke eller flicka? Ååå, jag tycker så synd om dom. Man vill ju gärna berätta. Men det går inte för då säger dom det vidare. Barn gör ju det eftersom dom så glada och vill med väl mening berätta det för allt och alla. Men tyvärr så kan vi inget säga utan det får bli en överraskning.


Storstädat!
Linda Rosing, 2009-07-02 13:16

http://sv.tinypic.com/r/10y2zw0/5
http://sv.tinypic.com/r/2hg5wmp/5

Melissa och jag har storstädat toaletten. Och jag har kastat en hel ica påse med gammalt smink som bara har legat och samlat massa damm.
2009-07-02, 14:39
  #12452
Medlem
wonderlands avatar
Är det Callas som ligger närmast med sin gissning på 15 nov? Eller hur såg listan ut nu igen?

Sedan förstår jag inte detta hyschpysch över vilket kön det är, men jag antar Linda vill ha maximal mediauppmärksamhet eller nåt.
2009-07-02, 15:04
  #12453
Medlem
Roshambos avatar
Ja, varför ska man hålla könet hemligt när man själv tar reda på det?

Dags att fördjupa konspirationsteorierna...
2009-07-02, 15:20
  #12454
Medlem
Pussykings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roshambo
Ja, varför ska man hålla könet hemligt när man själv tar reda på det?

Dags att fördjupa konspirationsteorierna...

Den kanske inte har något kön! Hälften plast och hälften fårskalle.
2009-07-02, 17:11
  #12455
Medlem
Lindalovers avatar
Nu ska jag på massage!
Linda Rosing, 2009-07-02 14:22

Nu ska jag iväg och få en timmas gravid massage och allt vad det innbär. Det ska bli sååå skönt. Jag återkommer mer detaljerat om den behandlingen jag ska
2009-07-02, 17:20
  #12456
Medlem
Vitsippan_79s avatar
http://www.babyvarlden.se/templates/Calculator_Period.aspx?id=65826
Befruktningen ägde rum omkring: 13. mars 2009
Hjärtat börjar att slå: 7. april 2009
Embryot rör sig: 1. maj 2009
Embryoperioden är slut, nu bär du på ett foster: 8. maj 2009
Alla inre organ är färdigbildade: 8. maj 2009
Risken för missfall avtar: 22. maj 2009
Illamåendet avtar för de flesta: 29. maj 2009
Könsorganen börjar bli tydliga(inte på ultraljud): 5. juni 2009
Fostret sväljer och kissar: 19. juni 2009
Ungefärlig tid för ultraljud: 26. juni 2009
Du kan känna fostrets rörelser: 3. juli 2009
Fostret börjar få regelbundet sovmönster: 17. juli 2009
Fostret börjar att höra: 7. augusti 2009
Nio av tio barn överlever om de föds nu: 4. september 2009
Många foster lägger sig med huvudet nedåt: 9. oktober 2009
Beräknat förlossningsdatum: 4. december 2009

Var det inte ett bra tag sedan hon kände fosterrörelser?

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in