2007-08-07, 17:50
Medlem
Jag är sugen på att utbilda mig till PT. Mitt mål är att bli en av de bästa i landet i branschen och jag har även ambitionen att arbeta utomlands. Tänkte ni skulle tipsa mig om vilken skola jag skall gå och hur skolan står sig enligt nedanstående punkter:

Vilka möjligheter har man att jobba som PT utomlands efter studier på skolan?
- Har skolan kontakter och kan de hjälpa elever med detta och att komma in utomlands?
- Hur högt utbildade blir eleverna ur ett internationellt perspektiv?
(olika steg osv jämfört med internationella och utländska utbildningar)
- Hur värderas utbildningen av fitnessindustrin utomlands? (Lätt att få jobb i andra länder med denna utbildning?)

En sak jag grunnar på är också hur pass lätt det är att få jobb i Sverige på ett gym efter utbildningen:
- Hjälper skolan eleverna att nätverka och skapa kontakter med gym? (Dvs ger oss "en spark i arslet" och hjälper oss ut i arbetslivet)
- Hur värderas er utbildning av gym i Sverige (dvs får man jobb i högre grad jämfört med andra PT utbildningar, eller är det vissa gym som inte accepterar utbildningen)

Några bra utbildningar utomlands som ni kan rekommendera som man kan få jobb i sverige sedan av?

MVH en blivande PT
Citera
2007-08-07, 18:01
Medlem
zhypers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klappa_hunden
Jag är sugen på att utbilda mig till PT. Mitt mål är att bli en av de bästa i landet i branschen och jag har även ambitionen att arbeta utomlands. Tänkte ni skulle tipsa mig om vilken skola jag skall gå och hur skolan står sig enligt nedanstående punkter:

Vilka möjligheter har man att jobba som PT utomlands efter studier på skolan?
- Har skolan kontakter och kan de hjälpa elever med detta och att komma in utomlands?
- Hur högt utbildade blir eleverna ur ett internationellt perspektiv?
(olika steg osv jämfört med internationella och utländska utbildningar)
- Hur värderas utbildningen av fitnessindustrin utomlands? (Lätt att få jobb i andra länder med denna utbildning?)

En sak jag grunnar på är också hur pass lätt det är att få jobb i Sverige på ett gym efter utbildningen:
- Hjälper skolan eleverna att nätverka och skapa kontakter med gym? (Dvs ger oss "en spark i arslet" och hjälper oss ut i arbetslivet)
- Hur värderas er utbildning av gym i Sverige (dvs får man jobb i högre grad jämfört med andra PT utbildningar, eller är det vissa gym som inte accepterar utbildningen)

Några bra utbildningar utomlands som ni kan rekommendera som man kan få jobb i sverige sedan av?

MVH en blivande PT

Hur länge har du tränat?
Citera
2007-08-07, 18:07
Medlem
Axons avatar
PT utbildning som PT utbildning. Vad som skiljer en framgångsrik PT från en vanlig är att alla vet vem han är och att han gång efter gång levererar resultaten kunden kräver.

Du kan inte gå en utbildning och bli en bra PT. Självstudier, vidareutbildningar men framförallt erfarenhet inom yrket är a och o.

Vill du bli sveriges bästa PT får du nog ligga i Dessutom är det inte värt om du tänkt bli anställd (SATS t.ex betalar 157kr i timmen och du kan förstå själv hur svårt det är att synka med kunderna så att du jobbar 160h/mån, då de flesta kunder vill ha tid med dig antingen 07.00-08.00 eller 16.00-20.00 då det jobbar på de andra tiderna.)

Mitt tips är att starta ett eget PT företag och fakturera dina kunder 570kr/h. Då kan du börja tjäna the big bucks Hur kunderna ska hitta ditt företag och veta att du levererar, ja den hjälpen ger jag dig inte
Citera
2007-08-07, 18:44
Medlem
Har tränat styrketräning 10 år så nog har jag en del erfarenhet. Har även jobbat som fystränare åt olika idrottslag bla på elitnivå så jag har en bra grund.

Axon förstår att du inte vill dela med dig av något tips hehe, men du som är inne i branschen, hur ser det ut med jobbmöjligheter för oss svenska utbildades PT:s utomlands? Hur värdesätts en svensk utbildning i utlandet och hur ska man nätverka och få kontakter i utlandet?
Citera
2007-08-07, 23:33
Medlem
Axons avatar
Citat:
Ursprungligen postat av klappa_hunden
Har tränat styrketräning 10 år så nog har jag en del erfarenhet. Har även jobbat som fystränare åt olika idrottslag bla på elitnivå så jag har en bra grund.

Axon förstår att du inte vill dela med dig av något tips hehe, men du som är inne i branschen, hur ser det ut med jobbmöjligheter för oss svenska utbildades PT:s utomlands? Hur värdesätts en svensk utbildning i utlandet och hur ska man nätverka och få kontakter i utlandet?
Möjligheterna är mycket goda och alla utbildar är godkänna internationellt.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in