• 1
  • 2
2000-06-30, 22:00
Medlem
"Denazifieringen"

Du säger att nazisternas brott bevisats, på vilket sätt? Jo, genom mängder med luddiga texter, som Goebbels anteckningar, samt "vittnesmål". Om dylika dokument som det jag postade, i kombination med vittnesmål från tyskar, hade exploateras i den utsträckning som "förintelsen" och allt relaterat till den, så hade vi haft ytterligare en "förintelse". En av anledningarna till att det "östes på" med propaganda vid kapitulationen, var för att de allierade skulle släta över brotten de gjort sig skyldiga till.

Varför rör det sig inte här om någon systematisk utrotning? President Roosvelt sade 1943: "Vi måste behandla Tyskland hårt, och jag menar inte bara nazisterna utan tyska folket. Vi måste kastrera det tyska folket eller förfara med det på ett sådant sätt att det inte är i stånd att i framtiden gå vidare på samma väg." (J.M. Blum - From the Morgenthau Diaries, Boston, 1967, BD II, sid 342 samt John L. Snell - Wartimes origins of the East West Dilemma over Germany, New Orleans, 1959) Även detta är ju precis den typen av texter ni förintelsetrogna viftar med som bevis, varför skall denna text, samt den tidigare, bara ignoreras, på det sätt du gör? Det visar återigen på din oförmåga att ta till dig uppgifter, och sedan sätta in dem i sitt verkliga sammanhang.

Så bara för att du anser att det var en "hämndreaktion" skall den därmed anses vara acceptabel? Det kan väl du vara så vänlig att upplysa de anhöriga till de civila i staden Bergen. Som en "hämndaktion" drev britterna (som du av din text att döma, anser inte gjorde sig skyldiga till några brott) innevånarna i staden Bergen från deras hem, och lät sedan fångar plundra hus och andra byggnader. Stora delar av staden sattes också i brand. (Bergen-Belsen, Der Spiegel, Hamburg, Nr. 30, 1985, sidorna 71 & 72) De allierade hade, precis som Julius Streicher och Goebbels byggde upp ett hat mot judarna, byggt upp ett hat mot Tyskland och tyskarna, inte bara övertygade nazister. Ett hat som fanns, från President Roosvelt ända ned till soldater av lägsta rang. Efter kriget fick tyskarna lida av konsekvenserna från Morgenthauplanens efterföljare, direktiv JCS 1067, samt från militärer, som enskilt eller i grupp fick utlopp för sitt genuina tyskhat. De allierades brott mot tyskarna upphörde INTE hösten 1945, det pågick 1944-1950, något som du snart skall få synnerligen talande exempel på.

Ok, du får väl hoppas att du aldrig behöver ställas inför rätta, om vilken "kriminaldomstol som helst" låter åklagarsidan bestämma vilka dokument och bevis som försvarssidan skall få använda sig av, för det var precis vad som hände i Nürnberg. Något som bland annat Raul Hilberg har bekräftat i en domstol i Kanada. (Barbara Kulaszka, Did Six Million Really Die? Report of the Evidence in the Canadian "False News" Trial of Ernst Zündel - 1988, 1992, Toronto, sid 50)
Citera
2000-07-01, 11:49
Medlem
"Denazifieringen"

Det är fortfarande ingen av de förintelsetroga som har kommenterat artikeln jag postade en länk till. Krossades era fantasier om att det bara var rabiata antisemiter som påstår att "förintelsen" tjänar ekonomiska syften, och att det ljugs friskt i "sex miljoner judars namn"?

Jag postar länken igen, om någon kanske missade den igen.

I sometimes think," writes the American academic Dr Norman Finkelstein, "the worst thing that ever happened to the Nazi Holocaust was that American Jewry discovered it."
The quotation comes from Finkelstein's explosive and bitterly angry book The Holocaust Industry, to be published here next month. It accuses those who exploit the Holocaust of telling lies, conniving in Israeli atrocities, and of naked greed. The pursuit of reparations from Swiss bankers and others is damned as "an outright extortion racket". The ruthless industrialisation of the Holocaust has encouraged the rebirth of anti-semitism in Europe and the United States. And, in conversation with me, he said the fascination with Holocaust memorials and museums - the latest being the permanent exhibition at London's Imperial War Museum, opened by the Queen last week - was "a kind of circus".

http://www.sunday-times.co.uk/news/pages/sti/2000/06/11/stirevnws02006.html
Citera
2000-07-01, 14:23
äldre konto (old)
Ej medlem
"Denazifieringen"

Visst kan du skildra övergrepp av de västallierade i samband med krigsslutet, det är bara det att det är undantag, vilket inte är fallet beträffande nazisternas dagliga fruktansvärda terror under alla krigsåren.

Som påpekats var de nazistiska brotten under krigsåren så grymma, ja så otroliga, att det inte är förvånansvärt att de allierade trupperna , undantagsvis får man väl säga, tappade behärskningen. Det du rapporterat är ju bara en mild fläkt av det som dagligen förekom i de av tyskarna erövrade områdena under kriget.

Det var som sagt, Hitler som startade andra världskriget, det var han som överföll Sovjetunionen där han från början uttryckligen avsade sig alla "civiliserad" krigsföring, det var han som bedrev en fruktansvärd terror med miljoner oskyldiga människors död o.s.v.

Och visst kan man vara kritisk mot försök att slå mynt av Förintelsen, men artikeln och kritiken om detta är vad jag förstår också ett undantag.
Citera
2000-07-05, 17:12
Medlem
"Denazifieringen"

"Saklig":

Angående detta:

"Ja, men Hitler ville ju utrota judarna, har du inte läst Mein Kampf, där han i en passus föreslår giftgas mot de "hebreiska folkfördärvarna"?!?"

"Citatet om giftgas åt hebreiska folkfördärvare står i Mein Kampf sid. 622 (Askild och Kärnekulls utgåva 1970). Och hela boken upptas ju f.ö. av hat mot judarna."

Jag har kontrollerat ovanstående utgåva och det du citerar finns inte i boken. Ren och förbannad lögn alltså.
Citera
2000-07-05, 19:59
Medlem
"Denazifieringen"

Till Loke: Citatet om giftgas åt hebreiska folkfördärvare står i varje fall i min upplaga, enligt ovan. Kolla igen! Jag läste boken på biblioteket, skiulle jag tll äventyrs ha angett fel sidnummer så står det nästan i slutet av boken, alltså efter sid. 600.
Citera
2000-07-17, 21:26
Medlem
"Denazifieringen"

Menar du på fult allvar att citatet som lyder
"Hade man i början av kriget eller även senare låtit tolv- eller femtontusen av dessa
hebreiska folkfördärvare smaka så mycket giftgas som hundratusentals av våra allra bästa tyska arbetare av alla läger och yrken var utsatta för i fält, så skulle miljonoffren vid fronten inte har varit förgäves.", är ett bevis på "förintelsen"?
Citera
2001-12-13, 21:26
Medlem
"Denazifieringen"

Nazistrevisionist och lögnare!
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto