Flashback bygger pepparkakshus!
2007-08-05, 16:38
Medlem
Remidrels avatar
Har problem med programmet, den blockar mig från att komma in på vissa sidor när jag döljer min ip eller har ett utländskt..

Hur kan jag ändra detta? Om det nu ens går.

Tackar på förfot!
Citera
2007-08-05, 20:34
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remidrel
Har problem med programmet, den blockar mig från att komma in på vissa sidor när jag döljer min ip eller har ett utländskt..

Tackar på förfot!
Vilket program syftar du på?
Det finns flera olika program som fungerar så, t.ex. Tor.

Det du kör med är en proxy av något slag. Proxys kan ibland vara extremt sega och ibland fungerar dom inte alls. Isåfall byter du helt enkelt vilken proxy du kör din trafik genom.

Använder du Tor så kan du byta väg i proxynätverket genom att högerklicka på ikonen för Tor i din systray och klicka på New Identity, testa igen och se om det går bättre då.
Citera
2007-08-05, 20:40
Medlem
ManicFreedoms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Remidrel

Tackar på förfot!

Jag använde det programmet ett tag, det bara strulade en massa för mig. Jag rekommenderar dig att använda Tor istället(tor.eff.org)
Citera
2007-08-05, 20:53
Medlem
00010000s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ManicFreedom
Jag använde det programmet ett tag, det bara strulade en massa för mig. Jag rekommenderar dig att använda Tor istället(tor.eff.org)
Ursäkta att jag svarade så virrigt. Ser nu att han använder programmet hide my ip. Jag skyller på bakfyllan.

Men som ovanstående postare skrev, och som jag sa i mitt förra inlägg så är Tor att rekommendera.
Citera
2007-08-05, 23:23
Bannlyst
Japp håller med, Tor är riktigt bra och väldigt enkelt att lära sig.
Citera
2007-08-05, 23:24
Medlem
Remidrels avatar
okej tackar så mkt! förresten en dum fråga, e dom här programmen lagliga? eller såna program öht?
Citera
2007-08-05, 23:29
Medlem
Jag har aldrig hört talas om att det skulle finnas en lag mot det, och inte heller tror jag det kommer komma någon lag.
Citera
2007-08-05, 23:35
Bannlyst
Varför skulle dem vara olagliga när man själv kan ändra proxy i Internet explorer/Firefox? ;P
skillnaden mellan o copy&paste proxy i IE/FF o Tor är väl att tor är mer lättare o använda, 2 clickar så har du ny connection och den segar inte ner lika mö, enklare och sätta på/av om man kör FF osv.
Citera
2007-08-05, 23:42
Medlem
hosters avatar
Ett het ämne det här.
Annars finns som är nämnt i andra trådar:
www.SkolProxy.com och det verkar funka OK.
Citera
2007-08-06, 02:19
Bannlyst
jo skolproxy funkar ju men Tor är bättre ;P, enklare och man kan själv välja vilken man ska connecta till, men visst skolproxy är helt okej.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in