2007-08-05, 15:31
Medlem
Hej jag röker välldigt kontrollerat kanske runt 2 gånger i veckan.Och när jag röker så tar jag välldigt lite av mitt gröna(typ runt ett tändstickshue i storlek)
och det blir väll typ 4-5 bloss totalt.Ruset jag får då är bara lite avslappning,
fåt tex inget sockersug,inga skrattatacker..bara ett litet lugnt rus i 2 timmar(har super skunk strainen).När jag delade en hel joint med en kille i chriss så
så kom jag till en helt annan platå rusmässigt,jag va verkigen skön och helt borta,och det va väll ungefär 10 bloss för att komma dit(va av samma strain som jag har nu).Det jag undar över är hur mycket ni röker vid varje tillfälle,
hur många bloss tar ni på ett ungefär?och har ni fler än två platåer beroende på hur mycket ni röker.Och storleksmässigt av de gröna..mer än ett tändstickhue?
Dom 6g s skunk jag köpte i chriss för 2 månader har jag fortfarande kvar rätt mycket av,vet inte hur mycket storleksmässigt man ska ta vid varje tillfälle för att bli rikrigt skön.0,2 hur stort är de om man kan jämnföra de volymmässigt med nått?
luddig text kanske,men skriver bara vad som poppar upp i huet at the moment.
ha d
Citera
2007-08-05, 15:38
Bannlyst
Det är inte tal om platåer när det gäller cannabis. Håll det till hallucinogener som dmx svamp o lsd.
Citera
2007-08-05, 15:43
Medlem
Snyltarens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre
Det är inte tal om platåer när det gäller cannabis. Håll det till hallucinogener som dmx svamp o lsd.

Jo det är det väl om man tänkre på hur han beskrev det.. Först blir han lugn.. Sen när han rökte mycket blev han väldigt borta och kanske hade djupare tankar te.x

Själv brukar jag göra som dig o röka ganska lite för det mesta.. Kan bli jobbigt om man är FÖR bäng
Citera
2007-08-05, 15:46
Bannlyst
du var en snål jävel ett tändstickshuvud=/
Citera
2007-08-05, 15:46
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Snyltaren
Jo det är det väl om man tänkre på hur han beskrev det.. Först blir han lugn.. Sen när han rökte mycket blev han väldigt borta och kanske hade djupare tankar te.x

Själv brukar jag göra som dig o röka ganska lite för det mesta.. Kan bli jobbigt om man är FÖR bäng

orka börja blanda in platåer för det, blir bara klydd. Kan man ju lika bra göra det på alkohol med.
Citera
2007-08-05, 16:00
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av caliban
du var en snål jävel ett tändstickshuvud=/

--
Snål är jag verkligen inte,men precis som snyltaren säger så kan även jag tycka de bli lite jobbigt av för mycket(hänt vid 2 tillfälle)
så därför röker jag en liten mängd istället.Men åter till topic
kan man få svar på nått av de jag skrev tros..
Citera
2007-08-05, 16:02
Medlem
Absinthias avatar
Jag brukar oftast röka mer än halva, eller hela femman jag köper, på samma dag. Fast då delar man ju med ett par vänner. Det brukar oftast vara övre standard.
Citera
2007-08-05, 16:57
Medlem
enannangångs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av H-stax
Dom 6g s skunk jag köpte i chriss för 2 månader har jag fortfarande kvar rätt mycket av,vet inte hur mycket storleksmässigt man ska ta vid varje tillfälle för att bli rikrigt skön.0,2

Jag brukar alltid i regel ta minst 0.5g i varje holk oavsätt kvalité, fan man röker ju för att bli så bäng som möjligt inte för att bli lite "avslappnad" anser jag.

6g skunk hade jag rökt upp på en kväll med rätt sällskap utan problem, fattar inte hur vissa kan spara på det i uppemot 2 månader
Citera
2007-08-05, 16:58
Medlem
Absinthias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av enannangång
Jag brukar alltid i regel ta minst 0.5g i varje holk oavsätt kvalité, fan man röker ju för att bli så bäng som möjligt inte för att bli lite "avslappnad" anser jag.

6g skunk hade jag rökt upp på en kväll med rätt sällskap utan problem, fattar inte hur vissa kan spara på det i uppemot 2 månader

Inte jag heller. Jag känner människor som sparar på standardbrunt i flera veckor. Det är fullständigt obegripligt...
Citera
2007-08-05, 17:11
Medlem
Arkomanns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av illerrre

Klart man kan dela in det i platåer.

Första platån är väl avslappning.

Andra platån är tidsexpansion. Ögonblicken blir längre, man hinner kolla på klockan tre gånger utan att se någon nämnvärd objektiv tidsskillnad. Trots det upplevs väldiga vattenmassor ha flutit under broarna. Vid det här laget avbryter tankegångarna varandra, och man börjar få aha-upplevelser, när man åter kommer på rätt spår.

Gränsen för tredje platån kan man, skulle jag väl vilja påstå, dra vid den mer extrema upplösningen av tidsuppfattningen, när tiden börjar gå i vågor från väldigt fort till väldigt långsamt. Nu kan även milda hallucinationer uppträda; luften blir vågig och omvärlden avslöjar inspirationen bakom 60-talets flummiga typsnitt och hela idén med utsvängda byxben och platåskor. Intrycken antar en gradvis allt mer konisk form.

Möjligen skulle man väl kunna dela in det i ytterligare platåer, men efter den tredje fattar man inte så mycket. Inte jag i alla fall.
Citera
2007-08-05, 17:23
Medlem
dumms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann

Första platån är väl avslappning.

Andra platån är tidsexpansion. Ögonblicken blir längre, man hinner kolla på klockan tre gånger utan att se någon nämnvärd objektiv tidsskillnad. Trots det upplevs väldiga vattenmassor ha flutit under broarna. Vid det här laget avbryter tankegångarna varandra, och man börjar få aha-upplevelser, när man åter kommer på rätt spår.

Gränsen för tredje platån kan man, skulle jag väl vilja påstå, dra vid den mer extrema upplösningen av tidsuppfattningen, när tiden börjar gå i vågor från väldigt fort till väldigt långsamt. Nu kan även milda hallucinationer uppträda; luften blir vågig och omvärlden avslöjar inspirationen bakom 60-talets flummiga typsnitt och hela idén med utsvängda byxben och platåskor. Intrycken antar en gradvis allt mer konisk form.

Möjligen skulle man väl kunna dela in det i ytterligare platåer, men efter den tredje fattar man inte så mycket. Inte jag i alla fall.

Väl rutet, ungefär samma för mig. Brukar sätta mig mellan den första och andra, de den tredje behövs stor mängd och bättre röka än vad jag kan få tag på häromkring. Brukar röka mellan 0.15-0.30 per gång, eventuellt 2-3 ggr på en kväll om jag vill ha riktigt kul. Sitter man bara hemma och lirar eve/cs så behövs mindre =)
Citera
2007-08-05, 18:22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Arkomann

Går detta att uppnå på cannabis?
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in