Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kan hända att det är Sailet min gamla mor åsyftar. Hennes engelska är inte vad den borde vara.
Hur som helst så försvinner den ursvenska festivalen från våra gator och torg. En sketen langos, kebab, pizza, tacos, nachos, hamburgare, tzatziki, arabiska grillspett och liknande har enligt min mening inte att göra på en urgenuin svensk temafestival. Åk för fasen till Bagdad om du vill åtnjuta arabiska matstånd men släpa fasen inte in det in i vår kultur.
Man blir så trött...
~Paul~
Men nu är frågan: Hur bra skulle svensk-festivalmat sälja? Jag vet att jag skulle äta där hellere än nått kebab-snusk. Kommer ihåg en "city-fest" nära mig där ett gammalt bekant par sålde stekt strömming med hemgjort potatismos. Fan så gott det va. Och såå var ju gubben i paret fiskare så man fick väldans fin firre. Sådana valmöjligheter skulle man ha på ALLA festivaler. Nästan pinsamt att man tryckt i sig nån jävla langoos för 50 spänn som i princip e äcklig skinka med äcklig ost med (visserligen god) gräddfil. Grymt överpris på skitmat. Små har dom varit med.
Nej det skulle vara betydligt sjysstare med Svensk vällagad mat.