• 3
  • 4
2007-08-17, 17:08
Medlem
FarbrorGuds avatar
Citat:
Ursprungligen postat av dePaul
Kan hända att det är Sailet min gamla mor åsyftar. Hennes engelska är inte vad den borde vara.

Hur som helst så försvinner den ursvenska festivalen från våra gator och torg. En sketen langos, kebab, pizza, tacos, nachos, hamburgare, tzatziki, arabiska grillspett och liknande har enligt min mening inte att göra på en urgenuin svensk temafestival. Åk för fasen till Bagdad om du vill åtnjuta arabiska matstånd men släpa fasen inte in det in i vår kultur.

Man blir så trött...

~Paul~

Men nu är frågan: Hur bra skulle svensk-festivalmat sälja? Jag vet att jag skulle äta där hellere än nått kebab-snusk. Kommer ihåg en "city-fest" nära mig där ett gammalt bekant par sålde stekt strömming med hemgjort potatismos. Fan så gott det va. Och såå var ju gubben i paret fiskare så man fick väldans fin firre. Sådana valmöjligheter skulle man ha på ALLA festivaler. Nästan pinsamt att man tryckt i sig nån jävla langoos för 50 spänn som i princip e äcklig skinka med äcklig ost med (visserligen god) gräddfil. Grymt överpris på skitmat. Små har dom varit med.

Nej det skulle vara betydligt sjysstare med Svensk vällagad mat.
Citera
2007-08-17, 17:36
Medlem
dePauls avatar
Citat:
Ursprungligen postat av FarbrorGud
Nej det skulle vara betydligt sjysstare med Svensk vällagad mat.
Fullständigt rätt! Och jag är helt säker på att sådan mat skulle sälja ytterst bra.

~Paul~
Citera
2007-08-17, 18:19
Efter en vecka i lera och damm, 1 limpa cigaretter och ett par liter sprit skulle jag fan inte banga på ett rejält lass rotmos med fläsklägg eller kålpudding och kokta potäter med mycket sås och lingon.
Skulle lätt kunna betala bra för ett sådant kalas.
Citera
2007-08-19, 14:53
Medlem
Millencolins avatar
Jag älskade iaf pasta med kycklingsås när jag var på hultsfred, nån annan som vet vad jag pratar om?
Citera
2007-08-19, 18:44
Medlem
Vårrullarna var godaste käket i år när nudelwoken svek. Det asiatiska känns klart fräschare än övrig mat.
Citera
2007-08-19, 19:37
Medlem
RagGAnoFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av marnie
Vegetarisk ravioli, det har jag aldrig hört talas om! Vad är det i raviolin? Typ ost eller spenat eller?

har som inte riktigt listat ut va det är i den men lite olika grönsaker och nått grått. men gott som tusan är det, har blivit smått beroende av det.
står brevid den vanliga raviolin på hemköp och kostar 13kr
Citera
2007-08-19, 20:16
Medlem
wääuus avatar
Festivalmat? Nudlar gärna med en skvätt öl i vattnet. Eller min favorit: Bullretgryta! Stora vita bönor blandat med en pastasås på burk på spritköket!
Citera
  • 3
  • 4

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in