2007-08-05, 00:35
Medlem
JoffaJaffers avatar
http://flashback.info/showthread.php?t=524790

Har mailat moderatorn som låste men inte fått ngt svar, har han ngn skyldighet att motivera eller kan han ba låsa helt vilt.
Han kanske har rätt ang. trådlåsningen men jag tycker iaf att han bör svara på mitt mail och motivera varför.
Skrev detta direkt efter trådlåsningen:
Citat:
Trådlåsning fantasy.premierleague.com

--------------------------------------------------------------------------------

Hej,
Nee, jag tycker verkligen inte att det är en laidback-tråd. Då allt som diskutera är fotboll-spelarnas utveckling under säsongen, eventuella spelarköp taktiska drag osv.
Så laidback är det inte i min uppfattning.

Tack på förhand.

Feedback lät inte som rätt forum, så jag vände mig hit.
Hoppas att det var okej.

JJ
2007-08-05, 00:38
Medlem
chaoswithins avatar
Tycker personligen det där var en exemplarisk Länktips-tråd.
2007-08-05, 00:46
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Tycker personligen det där var en exemplarisk Länktips-tråd.

Ja, jag tipsar ju om en länk, där har vi ju det, men jag vill ta tråden till en annan nivå, där att man diskuterar fotbollsspelarnas utveckling under pågående säsong och taktiskadrag etc, och inte bara sidan fantasy.pl.com, så tycker jag inte längre att den tillhör länktipsforumet.
2007-08-05, 00:47
Medlem
chaoswithins avatar
Då hade du ju kunnat följa upp den tråden (eller kanske skapat den) i spelforumet, tror det ligger en del trådar om typ hattrick.org och dom där det disskuterades.
2007-08-05, 00:50
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av chaoswithin
Då hade du ju kunnat följa upp den tråden (eller kanske skapat den) i spelforumet, tror det ligger en del trådar om typ hattrick.org och dom där det disskuterades.

fantasy.pl, ligger i en gråzon, ja, det är spel, men det påverkas av verkligheten, det som händer i PL. Det är mer fotboll än spel tycker jag.

Man skulle väl inte lägga aftonbladets drömelvan i spelforumet eller?

Då hattrick t.ex. styrs av en spelsimulator.

Edit:
http://www.flashback.org/showthread.php?t=197771&highlight=dr%F6melva

Nej tydligen inte...
2007-08-05, 04:15
Medlem
Heinzes avatar
Du snackar ju skit.

Du skickade ett PM till mig som jag besvarade. Jag förklarade där att det var en lektråd som hör hemma i Laidback hur du än ville vinkla den till en seriös premier leauge tråd. Vill du leka så är laidback ett forum för dig, när du vill diskutera riktig fotboll är du välkommen tillbaka.

Att du ens orkar ljuga om en sådan tramstråd?!
2007-08-05, 04:54
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Heinze
Du snackar ju skit.

Du skickade ett PM till mig som jag besvarade. Jag förklarade där att det var en lektråd som hör hemma i Laidback hur du än ville vinkla den till en seriös premier leauge tråd. Vill du leka så är laidback ett forum för dig, när du vill diskutera riktig fotboll är du välkommen tillbaka.

Att du ens orkar ljuga om en sådan tramstråd?!

Haha, snälla!
Vem säger att det inte är riktig fotboll? Okej om jag kom och diskuterade hattrick.org där det inte finns ngn touch av verklighet...men ett spel baserat helt på verkligheten är riktig fotboll. Hur kommer det sig att Aftonbladet's drömelvan får vara i sportforumet? Det är lika mkt spel där.

Du måste ha drömt om att du besvarade mitt mail, annars skulle jag inte posta här och just fråga var din motivering tagit vägen eller hur?!
Kolla gärna skickat, för i min inkorg finns inget meddelande från dig.

edit: Ngn moderator får mer än gärna gå in i min inkorg och kolla om ett meddelande från Heinze existerar eller har existerat där.
2007-08-05, 13:45
Medlem
johnny_viciouss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av JoffaJaffer
Haha, snälla!
Vem säger att det inte är riktig fotboll? Okej om jag kom och diskuterade hattrick.org där det inte finns ngn touch av verklighet...men ett spel baserat helt på verkligheten är riktig fotboll. Hur kommer det sig att Aftonbladet's drömelvan får vara i sportforumet? Det är lika mkt spel där.

Du måste ha drömt om att du besvarade mitt mail, annars skulle jag inte posta här och just fråga var din motivering tagit vägen eller hur?!

edit: Ngn moderator får mer än gärna gå in i min inkorg och kolla om ett meddelande från Heinze existerar eller har existerat där.
har du raderat PM:et så finns det givetvis inte kvar, och ingen kan kolla detta. Det enda sättet är att kolla heinzes utkorg för att se om han har skickat något.
2007-08-05, 14:38
Medlem
JoffaJaffers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnny_vicious
har du raderat PM:et så finns det givetvis inte kvar, och ingen kan kolla detta. Det enda sättet är att kolla heinzes utkorg för att se om han har skickat något.

Aha okej, men ngt bör väl finnas kvar om jag raderat det? Någon logg eller så?

Då väntar vi på Heinzes ärlighet då

edit: Jag förlåter dig för det aggressiva inlägget och påhoppen, alla kan göra fel, även en moderator
2007-08-06, 19:16
Medlem
Heinzes avatar
Citat:
Haha, snälla!

Sorry för sent svar, har haft fullt upp IRL.

Jag svarade faktist din tråd med motiveringen jag skrev ovan. Det är en letktråd och hör därför hemme i Laidback.

Citat:
Ja, jag tipsar ju om en länk, där har vi ju det, men jag vill ta tråden till en annan nivå, där att man diskuterar fotbollsspelarnas utveckling under pågående säsong och taktiskadrag etc, och inte bara sidan fantasy.pl.com, så tycker jag inte längre att den tillhör länktipsforumet.

Detta gör du under tråden om Premier Leuage, här har du exempelvis "inför-tråden"
http://www.flashback.org/showthread.php?t=489685

Taktikdrag och annat, ja, då är vi inne på lekstadiet igen om du menar takik i fantasyligan. Vill du inte ha den i Laidback kan du kolla med Spelmodsen, de har förmodligen internetspel där också. Tråden om CM (jaja, FM...) funkar ju på samma sätt, man diskuterar olika taktiker, spelartips och annat.

Citat:
Aha okej, men ngt bör väl finnas kvar om jag raderat det? Någon logg eller så?

Då väntar vi på Heinzes ärlighet då

edit: Jag förlåter dig för det aggressiva inlägget och påhoppen, alla kan göra fel, även en moderator

Min in och utkorg är tom, medlemmar PM:ar en hel del till mig som jag inte vill att någon ska komma över. Jag är dock helt säker på att jag skickat det för jag kommer ihåg motiveringen.

Ja, det var lite onödigt aggressivt, blev sur för jag var övertygad om du ljöd. Ber om ursäkt för det.

Edit:
Loggar nu ut o är tillbaka i morgon
2007-08-06, 20:01
Moderator
tobess avatar
Dåså, Heinze säger att han har svarat. Om det nu skulle visa sig att han glömt det - så kan ni ändå lösa detta enligt regel 0.6. via PM.

*klick*

/Moderator

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in