• 2
  • 3
2008-04-14, 17:12
Medlem
choralones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Weniwe
Tjenare, du verkar ju erfaren, vad kostar dessa Zoplikon/Imovane på ett ungefär ?

http://www.fass.se/LIF/produktfakta/...8&DocTypeID=30
Citera
2008-09-14, 18:11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Argento
Har haft båda utskrivet så länge att jag inte somnar, men oh så mysiga dom är-bästa vännen hela dan. Stilnoct verkar snabbare än Imovane. Ska du sussa, se till att lägga dig i sängen inom ca 10 min. Imovane tar ca en halvtimme. Detta är naturligtvis personligt. Så om du vill sova är det viktigt att du inte blir störd, telefon som ringer, partner som vill prata ut osv. Se till att allt är ordnat innan du lägger dig i säng, så kommer du på mysigt sätt in i sömnen.
Och du..ligg inte och spänn dig, kommer dom att verka, panik dom verkar inte, skit jag tar ett par till. Det är en klassiker, och nästa morgon vaknar du med hela kartan i handen, ett antal ringda samtal på mobilen till personer du inte alls vill prata med och minns absolut ingenting. Ta det lugnt, det kanske tar lite tid men tabletterna verkar. Tror du att du behöver fler, ta två på en gång, eller ta med dig EN tablett till sängen och vatten. Fråga förresten har haft dom här så länge, dock inte prövat sonata, hur verkar dom?

Så du menar att du tar en stilnoct och en imovane samtidigt, och det gör susen ?
Citera
2008-09-14, 18:15
Medlem
henke1984s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DreamR
Ruset jag får på Imovane + cb gör det värt att känna den äckliga smaken i munnen.. utan tvekan! En riktigt skön blandning i mitt tycke. Bara Imovane gör att jag känner mig relativt borta i skallen och blir lite seg men med röka till blir det super.

Yeah, gillar också den commbon
Citera
2008-10-16, 19:50
Medlem
Eldkvarns avatar
Jag har en fråga gällande detta.
Min mor har slut på imovane som hon köpt utolmands. Hon brukar ta en halv(!) när hon inte kan sova. Jag gav henne fem stycken zolpidem som var på 5 mg, sa till henne att detta var "stilnocthalvor"och att dessa var likadana som en halv imovane ungefär... Är det så? Är dessa preparat ekvivalenta när det kommer till att sova, alltså inte flumma? Notera den svaga dosen.
Citera
2008-10-16, 20:50
Medlem
Tjohildas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eldkvarn
Jag har en fråga gällande detta.
Min mor har slut på imovane som hon köpt utolmands. Hon brukar ta en halv(!) när hon inte kan sova. Jag gav henne fem stycken zolpidem som var på 5 mg, sa till henne att detta var "stilnocthalvor"och att dessa var likadana som en halv imovane ungefär... Är det så? Är dessa preparat ekvivalenta när det kommer till att sova, alltså inte flumma? Notera den svaga dosen.
Japp, låter som en bra idé. 5 mg är att betrakta som "en halv" eftersom de flesta tar 10.
Citera
  • 2
  • 3

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in