Citat:
Ursprungligen postat av Ibis
Måste ha en Windowsinstall-CD med SP2 integrerat dock, som jag förstått det. Men hum, varför behöver du Windows? Om det är för att spela, eller att du behöver direkt åtkomst till hårdvaran, då är boot camp att föredra. Är det för att du behöver ha tillgång till något enstaka Windowsprogram, kika då hellre på Parallell Desktop, eller VMWare Fusion, kör en virtuell installation av Windows, slipper du mucka runt med hans partitioner.
Hmm, ja om det finns ett bättre alternativ så lyssnar jag. Har fått för mig att såna där "windows emulerings" program är rätt dåliga, så jag har inte ens kollat på dom. Jag har själv en ibook (power pc), så om jag kan använda den till och med så vore det 100 gånger bättre.
Aja, jag är hursomhelst tveksam. Det enda som egentligen är viktigt är att jag vill kunna programmera i C# eftersom jag läser en kurs i det nu. Vi använder microsoft .NET framework, och jag kommer inte ihåg vad programmet vi använder heter, men som jag förstått det så måste man använda microsoft .NET för C# programmering.
Vet du om detta skulle kunna funka? Av sakerna du föreslog, vad skulle jag helst testa (och hur skulle jag gå tillväga) för att se om denna enda sak skulle fungera?