Flashback bygger pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2012-07-11, 20:22
Medlem
OggeOJs avatar
Är "Polisen lägger pussel - Större svenska kriminalfall 1900-1950" en föregångare, eller en del av serien?
Citera
2012-07-11, 21:28
Medlem
UT64s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OggeOJ
Är "Polisen lägger pussel - Större svenska kriminalfall 1900-1950" en föregångare, eller en del av serien?
Det är en föregångare.
Själv har jag samlat ihop samtliga Nordisk Kriminalkrönika och jag har fått exemplaren
för småpengar! Några på loppis, några på Tradera och några på antikvariat. Det mesta
jag betalt för ett ex. är runt hundralappen. Jag kan bara rekommendera andra att också
samla på dem. Det är alltid trevligt med lite referenslitteratur.
Citera
2012-07-12, 22:54
Medlem
OggeOJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det är en föregångare.
Själv har jag samlat ihop samtliga Nordisk Kriminalkrönika och jag har fått exemplaren
för småpengar! Några på loppis, några på Tradera och några på antikvariat. Det mesta
jag betalt för ett ex. är runt hundralappen. Jag kan bara rekommendera andra att också

Kan väl tillägga att denna föregångare är skrivet på ett mycket bra sätt - närmast som att det skulle vara en samling med kriminalromaner. Mycket bra läsning!
Citera
2020-02-17, 17:03
Medlem
Docklands avatar
Nordisk kriminalkrönika finns numer på Google Play Böcker såg jag till min stora förtjusning.
Citera
2022-06-26, 00:00
Medlem
pittbrads avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VJB
Halloj alla!!
Är det någon som vet hur många böcker i serien "Nordisk kriminalkrönika" som har getts ut??
Ges den fortfarande ut??

Tack på förhand

Citat:
Ursprungligen postat av UT64
Det är en föregångare.

@UT64, numera kostar ett ex omkring 300 kr

Vet någon var man kan köpa samtliga 42 band av nordisk kriminalkrönika?

Fysisk butik eller beställa på nätet, spelar ingen roll.
Tack på förhand
Mvh
Citera
2025-11-08, 11:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av pittbrad
@UT64, numera kostar ett ex omkring 300 kr

Vet någon var man kan köpa samtliga 42 band av nordisk kriminalkrönika?

Fysisk butik eller beställa på nätet, spelar ingen roll.
Tack på förhand
Mvh

Sent svar men kolla Tradera, Blocket och framförallt Bokbörsen.se, där kan du få dem för runt en hundralapp styck. Det finns även folk som skänker bort. Jag fick alla utgåvor förutom sista och första utan att lägga en enda krona.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in