Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 1
  • 2
2007-08-03, 17:09
Bannlyst
Hej!
Jag hade tänkt ge mac os en chans. Innan jag ska köpa operativsystem skulle jag gärna vilja testa det (ladda ned). Frågan är bara hur man gör med filer som är 6gb stora? Jag har en extern hårddisk, kan man installera från den?

Tack på förhand!
Citera
2007-08-03, 17:22
Medlem
Pallemans avatar
Om du inte har en Mac är det inte bara att installera.. väldigt mycket meck för att få OS X att fungera på en PC. Googla runt lite..
Citera
2007-08-03, 17:25
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av Palleman
Om du inte har en Mac är det inte bara att installera.. väldigt mycket meck för att få OS X att fungera på en PC. Googla runt lite..
Orka, jag ger väl upp och forsätter med hederliga windows
Citera
2007-08-03, 17:38
Medlem
Pallemans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Insulin
Orka, jag ger väl upp och forsätter med hederliga windows

Köp en Mac istället..
Citera
2007-08-03, 18:06
Bannlyst
Skulle inte tro det..
Citera
2007-08-03, 23:04
Bannlyst
Citat:
Skulle inte tro det..
Varför inte? Om du endå vill testa leopard..
Citera
2007-08-04, 01:48
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av radikal08
Varför inte? Om du endå vill testa leopard..
Tänker inte betala överpris pga. design och en massa tjafs. Dessutom är det krångligt att uppgradera datorn och mac har inte världens bästa mjukvaru support heller.
Citera
2007-08-04, 01:51
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Nä, bättre att ha en ful och billig dator. Kör Linux, det är gratis och nästan lika bra som OSX och tusen gånger bättre än Windows.
Citera
2007-08-04, 17:49
Bannlyst
Citat:
Ursprungligen postat av G Hårddisksson
Nä, bättre att ha en ful och billig dator. Kör Linux, det är gratis och nästan lika bra som OSX och tusen gånger bättre än Windows.
Allt som inte är mac = fult?
Jag tänker inte införskaffa en helt ny dator bara för att kunna köra mac, så dum är jag inte. Jag har aldrig fallit för sånt trams och kommer dessvärre inte göra det heller. Varför vill ni som redan blivit lurade alltid dra med er oss dödliga?
Citera
2007-08-04, 18:01
Medlem
siarens avatar
Citat:
[...]
Varför vill ni som redan blivit lurade alltid dra med er oss dödliga?

http://www.flashback.org/showthread.php?t=291009 I den tråden finns det nog tillräckligt med argument till att välja mac för att vem som helst skall byta. Jag tror inte att någon av oss känner oss lurade. Det är nog snarare så att vi har hittat ett bättre alternativ och försöker få folk att förstå att det faktiskt är bättre.

Du behöver inte köpa en mac om du inte vill. Ingen här försöker dra ner dig i något träsk...
Citera
2007-08-05, 01:08
Medlem
G Hårddiskssons avatar
Citat:
Jag tänker inte införskaffa en helt ny dator bara för att kunna köra mac, så dum är jag inte. Jag har aldrig fallit för sånt trams och kommer dessvärre inte göra det heller. Varför vill ni som redan blivit lurade alltid dra med er oss dödliga?

Tja, själv jobbar jag som utvecklare och kan ganska mycket om datorer. Jobbar på en laptop med Windows som kostar 9000 mer än min MacBook och som jag tar med mig hem varje dag, sitter ändå alltid framför MacBooken hemma. Jag vill främst dra ned er andra dödliga för att Mac är bäst, men vill ni inte ha Mac kan ni iaf ha den goda smaken att köra Linux som är ett bra OS.

Dessutom är Mac snyggare än någon annan dator jag sett.
Citera
2007-08-05, 14:12
Medlem
NiV3Rts avatar
Citat:
Om man ska ha en snygg pc så får man vara beredd på att betala för det precis som med en mac.
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in