2007-08-03, 13:38
Medlem
Flytande_argots avatar
Undrar om någon som är duktig (eller iallafall inte lika usel som jag) på Word skulle kunna hjälpa mig få bort ett streck.

Det är så att jag gjorde en lista med en fråga, typ så här:

Varför så blir bla bla bla bla osv

1. bla bla
2. ssfafasf
3. dsfjllslls

När jag var klar med frågelistan (word själv gjorde indragningen i marginalen när jag började skriva 1., så avslutade jag det hela med att dra ett streck genom att lägga in en massa bindestreck, så här ---------------- vilket Word gjorde om till ett solitt streck.
Men nu vill jag inte ha det där eftersom det börjar vid själva indragningen och inte vid den yttre marginalen. Hur får jag bort det? Det går ju inte att markera och ta delete eller att ta tag i det och bara dra bort det.

Citera
2007-08-03, 15:33
Medlem
För mig fungerade det att ställa sig på raden ovanför stecket och trycka på "delete"...
Citera
2007-08-03, 15:41
Medlem
Flytande_argots avatar
Inte för mig. Strecket vägrar tammefan försvinna.
Citera
2007-08-03, 15:47
Medlem
Du ställer alltså markören direkt ovanför strecket, inte markera eller något sådant, ställ makören där och tryck/håll in (om du önskar) på delete.

Edit: Använder visserligen Word 2000...
Citera
2007-08-03, 15:53
Medlem
Flytande_argots avatar
Det enda som händer är att texten under strecket åker upp ovanför och deletas. Jävla skumt.
Ah, du kör word 2000. Ska prova att spara dokumentet i det formatet och se vad som händer.

Edit: Nope hjälpte inte.
Citera
2007-08-03, 17:03
Medlem
Jag fick samma problem som dig i OoO och där löste jag det genom att välja "standard" på formatmallar. Om jag inte minns fel finns det en rullist under arkiv-menyn där du väljer formatmallar i MS office.
Jag är nu hemma och har inte tillgång till MS Office så jag kan inte kolla. I OoO väljer du meny "Format->Formatmallar och formattering". Det borde finnas något liknade för dig.
Citera
2007-08-08, 14:50
Medlem
direktörns avatar
Jag bumpar denna lite. Jag sitter och pysslar med en liten rapportmall som jag tänkte använda när jag skriver exjobbet. Det är ju trots allt bara en termin kvar.
Det jag har satt ihop fungerar väl hyffsat men har vissa småjusteringar jag vill göra. Känner ni er manade att hjälpa kan ni skicka i väg ett pm då jag kanske glömmer denna tråd.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in