2007-09-19, 04:21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av eway
kanon serie.. Bra humor David Duchovny klockren för rollen
Jag håller med, det här är ju hans klart bästa roll någonsin. Så jävla cynisk och sunkig, men ändå med en klar moralkodex som han följer, även om den är lite speciell. Californication är nog ändå den bästa serie jag sett på många år. Den känns äkta, och det gillar jag. Det känns som att allt passar så bra ihop: riktigt bra skådisar, bra manus, fantastisk musik. Följande scen är bara sååå bra:

"Father?"
"Daughter?"
"Why is there a naked lady in your bedroom?
"...you wait right there, ok?"
"There is no hair on her vagina, do you think she's ok?"
"...I'll check."

EDIT: Jag håller förresten med om att avsnitten känns för korta; det kunde gott ha varit 45-minutersavsnitt, jag tror inte att den blivit för långsam.
Citera
2007-09-19, 15:22
Bannlyst
Har kollat halva första avsnittet. Verkar vara rätt så bra faktiskt... Väntar med att titta på den på riktigt tills det har kommit lite fler avsnitt... Tycker om att titta på dom i sträck... streck? Hur fan stavas det...
Citera
2007-09-20, 21:46
Medlem
lollipop00s avatar
tycker serien blir lite lamare nu efter 6 avsnitt
Känns lite tråkigt då jag spådde en lysande framtid för denna serie...
Citera
2007-09-22, 12:18
Medlem
haywards avatar
Haha, Moody IRL:
http://imuglybutivegotablog.blogspot.com

Mitt favoritreplikskifte är nog nästan i första avsnittet, då kvinnan i sängen förklarar att hennes man inte hittar hennes klitoris, varpå Frank "gives it a try; I just happens to have my GPS with me - I have stored it up my ass". Efter en liten stund kommer kvinnans man hem, och Frank säger "oh, shit, well, maybe I can hide under your clit".
Citera
2007-09-22, 17:16
Medlem
Phillys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av hayward
Haha, Moody IRL:
http://imuglybutivegotablog.blogspot.com

Mitt favoritreplikskifte är nog nästan i första avsnittet, då kvinnan i sängen förklarar att hennes man inte hittar hennes klitoris, varpå Frank "gives it a try; I just happens to have my GPS with me - I have stored it up my ass". Efter en liten stund kommer kvinnans man hem, och Frank säger "oh, shit, well, maybe I can hide under your clit".

Han heter väll ändå "Hank"?
Citera
2007-09-22, 19:40
Medlem
lollipop00s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Philly
Han heter väll ändå "Hank"?

Jepps, han heter Hank närmare bestämt Hand Moody.
Citera
2007-09-23, 01:48
Medlem
smörfmörvels avatar
var på väg att ge upp efter avsnitt 4.
Drog ner avsnitt 5 och 6 när jag satt hemma sysslolös och jag tycker allt att det blev ett ordentligt uppsving i de avsnitten, kommer med största sannolikhet följa resten av säsongen.

Helt klart en serie som man får ge en extra chans.
Citera
2007-09-23, 02:41
Medlem
haxxels avatar
Har haft preairen ända sedan den släpptes, men aldrig riktigt haft orken att se den. Nu ikväll drog jag ner alla avsnitt som släppts och blev totalt fast! Riktigt skön serie!
Citera
2007-09-23, 03:24
Medlem
Guybrushs avatar
Hur får jag tag på black sabbath-covern som spelas i avsnitt 6? Letat som en tok men det vill sig bara inte

Grymt bra serie för övrigt, synd bara att man inte hittade den senare så man kunde dra igenom hela serien i ett svep.
Citera
2007-09-23, 13:53
Medlem
haxxels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Guybrush
Hur får jag tag på black sabbath-covern som spelas i avsnitt 6? Letat som en tok men det vill sig bara inte

Grymt bra serie för övrigt, synd bara att man inte hittade den senare så man kunde dra igenom hela serien i ett svep.

Har också letat som en tok, riktigt bra var den!
Citera
2007-09-25, 15:09
Medlem
Jag håller fast vid att det här är den bästa serie som gjorts på många, många år. Mästerligt skriven, men en blandning av sjuk humor och äkta känslor som inte borde funka, men det gör det. Slutscenen med David Duchovny och Madeleine Martin (dottern) i senaste avsnittet var såååå bra. "You never mean to let me down...but you do."
Citera
2007-09-25, 18:51
Medlem
doublejohns avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Caine777
Jag håller fast vid att det här är den bästa serie som gjorts på många, många år. Mästerligt skriven, men en blandning av sjuk humor och äkta känslor som inte borde funka, men det gör det. Slutscenen med David Duchovny och Madeleine Martin (dottern) i senaste avsnittet var såååå bra. "You never mean to let me down...but you do."

Ja. Bra spelat av Duchovny i den scenen.
Hans karaktär utstrålade verkligen smärta.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in