Jag vet inte jag kan hålla med om att Disco Sucks skulle vara rasistisk. Disco-soundet skapades till stor del av vita artister som Giorgio Moroeder och Cerrone, dessutom var fördelningen mellan vita och svarta artister förhållandevis jämn.
Jag vet inte jag kan hålla med om att Disco Sucks skulle vara rasistisk. Disco-soundet skapades till stor del av vita artister som Giorgio Moroeder och Cerrone, dessutom var fördelningen mellan vita och svarta artister förhållandevis jämn.
Tack för de fantastiska bidragen. Har du sett vilken färg de har på huden som medverkar i de klippen som du länkade till? Några av de bästa artisterna som fanns då iaf.
Ma Baker är en musikalisk klassiker.
Boney M var en studioprodukt av Frank Farian och han lyckades få hits igen på 80-talet i form av Milli Vanilli. Han fick en stor hit som hette "Girl you know it's true"
Under slutet på 70:talet, och hela 80:talet var jag en notorisk hårdrockare, men nu på "Gamla" dar, har jag fattat hur bra 70/80 tals discon egentligen var, när man hör dödgrävarskräpet som spelas på radion idag!
Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!