Rösta fram årets bästa pepparkakshus!
  • 4
  • 5
2007-09-27, 04:50
Medlem
capmacs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Har Kiruna-Stasi ens möjligheten att i folkbokföringsregistret eller whatever slå upp vilka som är en viss persons syskon, såvida de inte bor på samma adress?

Ja, en relationsfråga svara på det. Däremot är det nog tveksamt om de orkar leta så långt, har aldrig hört talas om det i vilket fall.

/capmac
Citera
2007-10-05, 11:00
Medlem
dodeesoss avatar
Nu är det klart, 2500 kr i böter blev resultatet.

Som sagt så kom det först ett brev där kompisen ombads erkänna eller neka, alternativt namnge föraren. Han skrev ett stort frågetecken över svarsblanketten och skickade tbx.
Ett antal veckor efter kom ett nytt brev med fotot från kameran och körkortsbilden. Lite svårt att neka (i hans fall iaf) så det var bara att betala.

Lite skumt att dom inte skickar bilden direkt, iaf om det som i detta fallet inte fanns något tvivel..... eller förresten det finns ju enäggstvillingar.

Hur som helst, 2500 kr.
Citera
2007-10-16, 01:10
Medlem
S-hund temporärs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av S-hund temporär
Kollar de körkorts-/passbilder på syskon också?

Om någon undrar så kan jag uppdatera er med att varken jag eller brorsan efter flera veckor ännu inte har fått något otrevligt brev. Ärendet verkar inte ha följts upp.
Citera
2007-11-02, 16:02
Medlem
Onlyplaydanutss avatar
Fan så har man åkt dit.
Körde med farsans bil och det kom ett brev hem till honom med förfrågan om vem som kört bilen. Vi skrev ett svar att vi inte hade en aning, det var många som lånat bilen. Ett par veckor senare kommer det ett brev hem till mig med bilden då jag sitter i bilen och en bild från mitt körkort. Bilderna är relativt lika
Finns det någon chans att klara sig om man blånekar ??
Citera
2010-11-22, 17:58
Medlem
Var på väg hem ifrån jobbet, körde förbi den gamla vanliga fartkameran.. Drog ner solskyddet, drog upp huvudet lite nonchalant, var ju rätt van med att det inte skulle komma någon blixt. Men dra mig baklänges, nog fan kom det en blixt! Är ganska säker på att hela mitt ansikte inte syns dock. Täckte det lite halvt. Och bilen står på farsan.

Det borde väl inte vara några problem med att undslippa böter i det här fallet, eller?
Citera
2010-11-22, 18:27
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av gym
Var på väg hem ifrån jobbet, körde förbi den gamla vanliga fartkameran.. Drog ner solskyddet, drog upp huvudet lite nonchalant, var ju rätt van med att det inte skulle komma någon blixt. Men dra mig baklänges, nog fan kom det en blixt! Är ganska säker på att hela mitt ansikte inte syns dock. Täckte det lite halvt. Och bilen står på farsan.

Det borde väl inte vara några problem med att undslippa böter i det här fallet, eller?

Syns ansiktet är nog dit körkort dom kollar upp efter din fars, kan inte tänka mig att familjemedlemar kommer undan någon gång när ansiktet syns.
Citera
2010-11-22, 18:35
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKofot
Syns ansiktet är nog dit körkort dom kollar upp efter din fars, kan inte tänka mig att familjemedlemar kommer undan någon gång när ansiktet syns.

Men om bara halva ansiktet syns?
Citera
  • 4
  • 5

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in