2007-08-02, 10:46
Medlem
Jag och tjejen letar efter en bra och billig städfirma som kan städa ur våran lägenhet 2ggr i månaden , Men hur funkar det i praktiken? Är det ett gäng skumma typer som kommer och utför arbetet eller är det försäkrade och utbildade städare?

Hur fungerar det med försäkringar ifall något går sönder eller blir stulet?
normalt så gäller ju inte en försäkring eftersom man släppt in personen frivilligt i lägenheten.

Och hur är det med skatten , sker avdraget direkt när man betalar eller måste man i efterhand ta upp detta på sin deklaration för att få tillbaka pengarna efter ett år?

Och nej vi är inte rika överklassmänniskor. Så kommentarer om detta undanbedes. Vi är 2 unga människor jag jobbar och sliter och har inte tid med städning och tjejen har ryggproblem och 2 små barn att ta hand om.
Citera
2007-08-03, 14:19
Medlem
nazipoliss avatar
hör med närmaste thai-resturang... dem brukar ha koll på billigt folk!

Thai på hörnet - här gäller inte försäkringar eller skit med deklarationen, du betalar helt enkellt kontant på plats... *engelska i tal krävs oftast

Berits städfirma AB - här får man hosta upp det dubbla och massa papper måste fyllas i o skrivas, samt att här har du svårt att välja vem som skall städa hemma hos dig! - bra på så vis att försäkringar täcker allt i skada som dem åstakommer

Annars så har vi alla polski som är snickare/målare/anläggare/trädgårdsarbetare/vvs m.m. på samma gång, någon av dem måste ju även kunna städa!? - en billig peng, engelska krävs, se upp med värdesaker, sen så är man glad en stund till nästa besök

Om jag inte har helt fel så dras det på deklarationen om du anlitar vitt, men varför tjäna staten?

- Thai o polski vill ju också jobba!
Citera
2007-08-03, 14:31
Medlem
Ninsos avatar
Det finns massor av seriösa städföretag, men om du är osäker kan du ju kontakta någon av de större firmorna, exempelvis:

http://www.hemfrid.se/
Citera
2011-12-25, 02:02
Medlem
Gå in på www.städfirmastockholm.com och ber om en offert så får du en prisbild kosta. Jag skicka en förfrågan på en byggstädning på 97 kvm betalde 3500:- och ficka använda mig att Rut- avdragen sjukt lätt dom fixar med allt som har med avdrag av göra.
Citera
2011-12-25, 23:21
Medlem
Snurrens avatar
Strykfritt AB har vi och det funkar mycket bra. De gör skatteavdraget och vi betalar via autogiro. Vi har samma kvinna som kommer varje gång och hon vet vad hon ska göra. Även en god vän har hjälp av dem och är mycket nöjd.
Citera
2011-12-28, 16:15
Medlem
15minFames avatar
Jag har precis skaffat städare via hemfrid. Fungerar bra, de är flexibla med tider och dagar och jag kan bestämma när de ska komma.
Avdraget sker direkt och man betalar priset efter rutavdraget.
Jag sökte efter lite omdömen och de sämsta omdömen jag läste om hemfrid var att städarna inte lyfte på saker när de dammade. Jag ringde frågade om stöld, vilket jag tror är en vanlig fråga, och de sa att de kollar upp personalen så de inte finns i polisregistret.
Tjejen som kommer hit är trevlig, pratar bra svenska osv. Har inte lämnat ifrån mig nyckel än men kommer att göra det, så slipper jag vänta på att släppa in henne varje gång.
Citera
2012-04-16, 10:46
Medlem
Varning för Flyttstädning Stockholm!!!!!
De skickar uppdraget till annat företag och saltar räkningar rejält.
De flyttstädade våra föräldrars dödsbo, en villa och när nya ägare kontaktade oss om att de fuskat med källaren tillbakavisade de bara och sa att reklamationer skall göras inom tre dagar. En lysande affärside då det oftast tar mer än tre dagar vid tillträde. Att dessutom personal de skickade ej talade eller förstod svenska var ännu värre.
TA REFERENSER INNAN NI ANLITAR NÅGOR FÖRETAG, OAVSETT BRANSCH!
Kolla tex. www.rejta.se
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in