2007-08-02, 06:48
Medlem
Nått som jag har funderat på ganska länge är varför det aldrig händer något i vårat lilla samhälle. Det finns många väldigt bra och ambitiösa människor där ute som inte bara vill tjäna en massa pengar utan faktiskt bygga ett bättre samhälle.

Jag tycker det skulle vara helt ofantligt både bra,lämpligt,underbart,mirakulöst ofattbart fantastiskt om liknande sidor som flashback började sammarbeta med varandra.

Den första sidan jag kommer och tänka på är givetvis piratebay.org som har i princip samma moraliska och etiska svar på dom flesta frågorna. Ett steg längre hade varit att bygga ett sammarbete med piratepartiet. Kanske till nästa val t.o.m. byta namn till flashpiratiska partiet? who knows.

Det finns fler sådanahära sidor och politiska tankegångar. Ett annat parti som sannerligen skulle vilja vara sammarbetsvilligt med flashback kulturen och människorna är det liberala partiet.

Om vi går vidare till lite mindre politik och lite mer företags-enligt. Flashback har som jag sett startat en underbar annonymiseringstjänst och suger inte ut folk på en massa överskottspengar. BRA JOBBAT! TUMMEN UPP HELT KLART!

Det kanske skulle vara lämpligt att börja med flera sånna här projekt och kanske även slå sig samman med andra företag som söker samma flashback-anda. Av linux-folket så tror jag en stor del av dom delar flashback's moral och etik.

Eller vad tror ni?
Citera
2007-08-02, 08:07
Medlem
coopers avatar
Det jag tycker är possitivit med Flashback är att det finns många OLIKA sorters människor, inte bara 14 åringar som fildelar för dom har aldrig upplevt att handla skivor i butik, Jag tror, om man börja läsa i fler delar av forumet, attdet finns en väldigt bred potential i det här forumet men dessutom många starka viljor...
Det skulle aldrig gå att få en enad vilja och att då kalla det partipolitiskt tillsammans med tillexempel Piratpartiet vore förödande för forumets fortlevnad. Man skulle plocka bort dom som inte följer mallen, i detta fall dom som inte är FÖR fildelning och starkt troende på personlig integritet. Forumet skulle tappa en hel del spjutspetsar inom andra områden och därför bli ointressant i det långa loppet...

nej.. låt flasback vara som det är, bara en samlingsplats för att byta erfarenheter och en källa till stor kunskap så kan vi var och en för sig styra samhället till sin rätta form...
Citera
2007-08-02, 08:36
Medlem
marskatts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Nått som jag har funderat på ganska länge är varför det aldrig händer något i vårat lilla samhälle. Det finns många väldigt bra och ambitiösa människor där ute som inte bara vill tjäna en massa pengar utan faktiskt bygga ett bättre samhälle.

Jag tycker det skulle vara helt ofantligt både bra,lämpligt,underbart,mirakulöst ofattbart fantastiskt om liknande sidor som flashback började sammarbeta med varandra.

Den första sidan jag kommer och tänka på är givetvis piratebay.org som har i princip samma moraliska och etiska svar på dom flesta frågorna. Ett steg längre hade varit att bygga ett sammarbete med piratepartiet. Kanske till nästa val t.o.m. byta namn till flashpiratiska partiet? who knows.

Det finns fler sådanahära sidor och politiska tankegångar. Ett annat parti som sannerligen skulle vilja vara sammarbetsvilligt med flashback kulturen och människorna är det liberala partiet.

Om vi går vidare till lite mindre politik och lite mer företags-enligt. Flashback har som jag sett startat en underbar annonymiseringstjänst och suger inte ut folk på en massa överskottspengar. BRA JOBBAT! TUMMEN UPP HELT KLART!

Det kanske skulle vara lämpligt att börja med flera sånna här projekt och kanske även slå sig samman med andra företag som söker samma flashback-anda. Av linux-folket så tror jag en stor del av dom delar flashback's moral och etik.

Eller vad tror ni?

Flashback ska vara politiskt obundet

Håller med cooper också!

Låt Flashback vara och låt oss vara en enda stor familj som älskar varandra.
Citera
2007-08-02, 08:46
Medlem
ABBORREs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av rymdrattan
Ett annat parti som sannerligen skulle vilja vara sammarbetsvilligt med flashback kulturen och människorna är det liberala partiet.

http://www.liberalapartiet.se/liberalism/principprogram/invandring.html
Citera
2007-08-04, 15:12
Medlem
Ful Fisks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ABBORRE

Det där tog nog död på diskussionenen om liberala partiet . Annars så är det ju så att frågan har varit uppe innan och man inser snabbt att alla här har inte samma åsikter och därför har vi faktiskt något att diskutera i detta diskussionsforum. Flasback borde som sida/organisation inte binda sig till mer än nödvändigt för att hålla en så öppen hållning som möjligt.
Citera
2007-08-05, 13:12
Medlem
Krafses avatar
Citat:
Fy fan, mår illa när jag läser det.
Citera
2007-08-05, 21:51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Ful Fisk
Det där tog nog död på diskussionenen om liberala partiet . Annars så är det ju så att frågan har varit uppe innan och man inser snabbt att alla här har inte samma åsikter och därför har vi faktiskt något att diskutera i detta diskussionsforum. Flasback borde som sida/organisation inte binda sig till mer än nödvändigt för att hålla en så öppen hållning som möjligt.

Kan vara helt sant som du säger. Men vad anses om andra punkten då? Att flashback borde köpa upp eller starta mindre dotterföretag så i framtiden så kanske det finns coop, ica och flashback till exempel.

Jag hade iaf köpt min mat på flashback för att stödja kulturen.

Nu kanske inte mat är riktigt relevant, men framför allt tekniska pryla och lösningar som flashback redan börjat med.

/mvh räven
Citera
2007-08-05, 21:56
Moderator
MondoBizarros avatar
Citat:

Å andra sidan:

Ett första steg mot fri invandring, vore att ge amnesti för illegala invandrare och släppa in alla som kan försörja sig själva.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in