• 1
  • 2
2007-08-01, 22:13
Medlem
><((((°>s avatar
ok ponera att att du under 10 år blir tvingad att sitta i ett rum, 3m brett 4m långt och 2.5m högt. i detta rum finns dusch, toalett och säng och ett litet kök. du får mat/råvaror genom en lucka. det finns även chans att få berusningmedel of your choice låt säga 2 ggr per månad genom luckan.

platsen är som sagt begränsad men du får trycka in så mycket grejer du vill, ja så mycket som får plats då. dusch, "kök", säng och toan tar ju plats i anspråk. internet/tv/radio funkar det är bara det att du måste sitta o häcka i det här rummet själv ett par år. du kan inte öppna fönster för att snacka med folk/släppa in folk

vad tar du med dig? (din ekonomi för grejer är begränsad till 100k skr)

hur inreder du rummet? man får självklart utnyttja platsen maximalt men det är ju kul att kunna röra sig också.

vad sysselsätter du dig med?

vad beställer du genom luckan? (din månadsbudget är 1.5k skr)

ni får vara hur utförliga som helst i era beskrivningar. motivera gärna era val.
Citera
2007-08-01, 22:17
Medlem
miklons avatar
En motionscykel eller ett löpband för att kunna röra sig verkar ju bra i alla fall. Annars en dator som är hyfsat uppdaterad när man flyttar in så att den håller sig något så när a jour under hela tiden.
Citera
2007-08-01, 23:18
Medlem
><((((°>s avatar
ok det va inte mycket som hände här, men jag ska själv jumpstarta tråden imorron efter jobbet, det blir ett lååångt inlägg, lär ta lite tid att skriva ner. men då ska jag ta med allt, alla aspekter.

detta är ju filiosofiforat så filosofera på.
Citera
2007-08-01, 23:24
Medlem
Argots avatar
Jag skulle nog ha som du säger säng, liten dusch, litet kök, toa osv. Sedan skulle jag vilja ett löpband som får plats under sängen så att jag kan motionera. En platt-tv på väggen med en jävla massa kanaler till, teven behöver inte vara stor, bara så att jag kan hänga med och slippa bli uttråkad på det sättet. Lite hantlar kanske också får plats under sängen så att man även kan träna armar och sånt. En riktigt bra datorn som någon nämnde skulle också vara ett måste. Gärna med trådlöst tangentbord och mus så att man inte ruttnar i samma sittställning hela tiden. Musik skulle jag sköta genom datorn så en sådan anläggning skulle inte behövas. Jag skulle däremot vilja ha mycket böcker, en massa grejer att läsa och eventuellt få mycket tidningar och tidsskrifter varje månad. Tyvärr är ytan liten och budgeten för mat inte så stor att man skulle vilja lära sig laga mat där inne.

Det var inte så mycket men lite grand av mina funderingar kring hur jag tänker ang ett sånt rum.
Citera
2007-08-01, 23:34
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Argot
Jag skulle nog ha som du säger säng, liten dusch, litet kök, toa osv. Sedan skulle jag vilja ett löpband som får plats under sängen så att jag kan motionera. En platt-tv på väggen med en jävla massa kanaler till, teven behöver inte vara stor, bara så att jag kan hänga med och slippa bli uttråkad på det sättet. Lite hantlar kanske också får plats under sängen så att man även kan träna armar och sånt. En riktigt bra datorn som någon nämnde skulle också vara ett måste. Gärna med trådlöst tangentbord och mus så att man inte ruttnar i samma sittställning hela tiden. Musik skulle jag sköta genom datorn så en sådan anläggning skulle inte behövas. Jag skulle däremot vilja ha mycket böcker, en massa grejer att läsa och eventuellt få mycket tidningar och tidsskrifter varje månad. Tyvärr är ytan liten och budgeten för mat inte så stor att man skulle vilja lära sig laga mat där inne.

Det var inte så mycket men lite grand av mina funderingar kring hur jag tänker ang ett sånt rum.
Jag tänker i stort sett likadant. Hantlar/skivstång, ett löpband eller motionscykel. En "superdator" så att jag iaf hänger med dom första åren i utgivna datorspel. En del böcker som jag normalt inte gett mig på, men "tvingas" till att läsa i min fångenskap.
Citera
2007-08-01, 23:48
Medlem
><((((°>s avatar
visa gärna vad ni är villiga att lägga pengarna på. själv skulle jag nog lägga 15k på en dator, 15k på högtalare golvstående med bra bas, 15k på två vinylspelare och mixer, 2k hörlurar, 5k billig platt-tv, en liten flummig usbsynth för låt säga 2k, en förstärkare 2k, 20k på vinyl, 5k en motionscykel, kanske böcker för 5k etc etc. man skulle kunna tänka sig att budgeten är 130k om man har starka själ.
Citera
2007-08-01, 23:52
Medlem
cptbs avatar
jag skulle ta med mig en pistol+skott och sedan skulle jag skjuta mig själv inne där i rummet.
Citera
2007-08-01, 23:54
Medlem
Argots avatar
Jag skulle nog lägga ut lite pengar för att ha konst på väggarna och en matta på golvet. Foton på familjemedlemmar också. Lite personliga saker.
Citera
2007-08-02, 00:01
Medlem
Mr Gs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av cptb
jag skulle ta med mig en pistol+skott och sedan skulle jag skjuta mig själv inne där i rummet.
Det var 10 år det gällde, inte resten av livet. Antingen är du....Ett : jävligt full. Två : kanske bara ouppmärksam på topic. Tre : kan bero på begynnande mentalsjukdom också. Ingen normal människa fimpar sig själv pga 10 års inlåsning. Jag tror på trean här.

Edit : Smiley !!!
Citera
2007-08-02, 00:05
Medlem
Jag skulle ta med en dator och ett eget företag.
En Wii + alla tillbehör man får motion av.
En telefon med "ringa så mycket du vill"-abbonemang. Täckas av månadsbetalningen.
En 2 TV apparater(En lär ju hinna gå sönder).

Vad kostar en sån där människoliknande docka? =P Kanske bli pengar över till en sån? Tror faktiskt att man skulel klara sig, det var lite för snältl scenario!
Citera
2007-08-02, 00:09
Medlem
galnemannens avatar
En jävla massa droger att lägga under sängen, skulle fan inte palla med tio jävla år utan berusningsmedel. Skulle bli för tråkigt! Även om jag inte sysslar med sådant skit nu.

Dator med en jävla massa spel, en massa böcker och en liten boll. En boll att kasta mot väggen är guldvärt!
Citera
2007-08-02, 01:34
Medlem
expanders avatar
En advokat som hjälper mig att komma ut...
Citera
  • 1
  • 2

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in